fredag 20 juli 2012

Skurkväll....



Precis när grillen hade fått fyr kom regnet, en kort skur och glöden räddades med att grillmästaren tog med sig parasollet ut på bryggan, vi satt inne och åt och lyssnade på regnsmattret på taket.

Grillad entrecote som jag gjorde en röra av keso med rödlök och tzatzikiröra till åt mig. Bubbelvatten från soda streamern var måltidsdrycken för kvällen.

Innan middagen hann jag bada och simmade mellan bojarn i 30 minuter, jag undrar hur långt det är mellan bojarna men det bästa är ändå att jag kan simma nu, jag har haft en långvarig inflammation där, när den startade för nästan två år sen kunde jag inte växla bilen utan att det gjorde ont, en period kunde jag knappt kamma håret.....

Efter middag fick gubbarna ( sambon och svärfar) kaffe och hallonmazarin för idag har jag namnsdag så de fick fira den åt mig- kände mig inte sugen på kaka så den "uppoffringen" gick utan problem.

I morgon åker vi hem och ska tömma båten på semesterpackningen och städa - nästan en hel hemma helg blir det, men innan vi åker ska jag ta mig en simtur.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar