tisdag 24 juli 2012

I dag är jag trött...

.. kanske inte så konstigt för jag vaknade halv fyra och det var så varmt i rummet, var på toa och så drack jag vatten och sen kunde jag inte somna om, det var ju lite halvskumt och jag ville inte tända lampan och väcka min sängkamrat så jag tog mobilen och försökte lyssna på ett avslappningsprogram jag alltid brukar använda.....
men det hjälpte inte så mycket så jag låg där och vände och vred på mig..... vid femtiden somnade jag till slut i alla fall och herregud vad jag var trött när klockradion gick i gång straxt före kl 6.....

När jag sent omsider tog mig upp vid halv sju gick det i alla fall fort att snygga till mig, springa förbi vågen och äta frukost.

På jobbet har jag haft en del att plocka med bla har jag gått igenom en av fastigheternas nuddisars datum för behörigheter och dess utgång. Långa listor som jag går igenom manuellt två gånger om året för att slippa pinsamheten att det inte fungerar.....
Så här på sommaren är det bra att passa på med såna där fix som det är lite pill med för då blir man inte störd varken av kollegor, telefonen och besökare till oss...

I dag har jag PV dag och det här har jag ätit:

Frukost- Galett med skivor av kalkonpastrami, lättyoghurt med linfrön, vatten och te

Lunch- Ungskokt lax med romsås, kesoröra med rödlök och färsk gurka, och ett kokt ägg

Mellis- 2 pannkakor, den ena med en klick romsås som var över den andra med kalkonskivor som rullades till rullar.

Middag blir antagligen kycklingsallad



I morse konstaterade jag att det behöver städas lite hemma i kväll, i alla fall får snabeldraken åka fram och golvet i köket dras av, det finns massor av ostryken tvätt att ta tag i så det lutar åt en kväll i hushållstjänstens tecken, men jag behöver ut och röra på mig en stund också.... och numera är det rörelse och motion som har prio ett hemma hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar