söndag 15 juli 2012

Hemma igen...

Semestern är redan slut, ojojoj vad fort de här veckorna gått ändå känns det som det var ett tag sen vi kastade loss och det är ju en hel del ställen vi sett under den här tiden.... man blir nästan trött på kuppen.

I går kväll satt vi och sammanfattade vår resa och spånade så smått på nästaårs semester. ja det är ju ett helt år kvar tills dess men drömma måste man få göra... semestern är slut men det är ju långt kvar av sommaren och många helger är det kvar för oss att sticka ut med båten, grilla, bada och sola innan det är dags att ta upp båten för säsongen.....

När jag kom hem ställde jag alla mina väskor i hallen, kollade igenom posthögen och tog bilen och åkte till coop och handlade, sen förberedde jag lite mat som kan vara bra att ha i veckan- så nu har jag stekt en stor sats tacofärs, grillat kycklingfilé, kokat ägg och håller på att sila yoghurt i kaffefilter som jag sen anväder till bas i mjukost att klicka på dukanpankakorna.
Känner mig nöjd med att jag har gjort en matplanering för hela veckan både för frukost, lunch, och mellisar att ta med till jobbet....

Dagens måltider blev:
Lunch: Rostbiff, sallad tomat och gurka-till maten drack jag sodastreamat vatten och när de andra tog glass i efterrätt avstod jag från det.

Middag: 2 grillade kycklingklubbor utan skinnet, en klick minikeso som jag blandat med örtkryddor och lite dijongsenap, mera vatten.

Efter middagen fick jag lust att ta en kvällspromenad, när jag gått 150 meter kom världens störtskur så jag vände hem i ännu raskare takt uppför backarna... jag var helt genomvåt innan jag var hemma igen......

Tidigare hade jag funderingar på att jag skulle ta ett kvällsmål men just nu är jag varken hungrig eller sugen så jag nöjer mig med det gröna teet jag gjort...

Ska se till att komma i säng tidigt i kväll, i morgon är det väckning redan kl 6 kan tänka mig att det kommer bli riktigt segt.....


Har funderat på om jag ska ha något kvällsmål men jag är varken sugen eller hungrig just nu så jag nöjer mig nog med det gröna teet jag sippar på just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar