måndag 30 juli 2012

Ny vecka- nya tag!

Måndag och start på ny vecka, helgen har laddat mig med ny energi och jag hoppas att det kommer bli en bättre vecka.... i alla fall humörmässigt och matmässigt...

Jag har tänkt om lite- jag är ju i fas 4 och även om det efter semestern blev lite plussiffror på vågen behöver jag inte stressa upp mig för att de ska försvinna så fort som möjligt.... jag har ju gjort min resa redan....

Ett par Proteindagar ett par veckor framöver så är jag övertygad om att vikten kommer i  balans snart igen....
I går blev det ju ett och annat, fast inte så mycket som jag inte borde ha ätit, och jag njöt mycket av det röda vinet i går kväll, det var längesen jag drack något annat än vatten, kaffe, te eller lightdryck.
Idag har jag haft lite mer fart på magen än jag haft de senaste veckorna och framöver kommer jag unna mig en fri dag i veckan när jag får äta och dricka precis det jag vill som jag gjorde när jag var i fas 3 för  några månader sen.

Alla i omgivningen tycker att jag är duktig och att jag ser jättebra ut, att jag gått ner så mycket och blivit så snygg.....jag måste försöka förstå att det är så, att jag duger som den jag är...trots att jag själv gärna vill väga 2-3 kilo mindre. De där fjuttiga kilona är det ju ingen annan som ser ändå....

Jag tänkte på en sak i förra veckan: det här är första sommaren jag klär på mig vilket klädesaplagg som helst på överkroppen utan att tänka på om jag visar för mycket av mina armar. Jag går i linnen, kortärmade blusa och oärmade klänningar och behöver inte skämmas för att armarna är tjocka eller som de var förra sommaren- tomma dallrande hudpåsar.....
Det är en förändring jag själv inte ens tänkt på....

Dagens idag blir i alla fall en proteindag, och så här ser planen ut:

Frukost: Galett med kokt skinka, vatten

Mellis: 1 glas naturell lättyoghurt, kaffe - på jobbet vid 9-tiden

Lunch: Tacofärs, 1 kokt ägg och en klick kvarg och en pyttepytteklick av den röda kryddsörjan som följde med taimaten förra veckan, vatten

Mellis: Blev inget, jag var inte sugen idag

Middag: Kokt Lax med en röra av rödlök, keso och dill och ett halvt kokt ägg, vatten en burk makrill i tomatsås.

Kvällen: ? vet ju inte nu om det behövs något för att mota suget, men jag såg ett kladdkakerecept på FB i helgen som jag kanske ska ta och prova....

Efter jobbet träffades vi vid båten och åkte ut och badade och åt middag ute, jag simmade i vågorna en kvart och när jag kom upp var jag så frusen, ett par av fingrarna var alldeles vita och tappade känseln en lång stund, det blev lite publikt när jag skulle fixa maten.

I morgon är jag ledig på förmiddagen för att ta hand om knattarna, men jag tar med mig min fisk så vet jag att jag får det jag behöver till lunch och mellis.....

1 kommentar:

  1. Precis, varför stressa upp sig för 2-3 kilo?
    De försvinner säkert tids nog, de behöver inte försvinna just den här veckan, eller nästa, bara det inte går upp.
    Jag känner lite lika fast jag är i fas3, folk som ser mig tycker jag är smal, men jag vet att det är några kilon kvar tills jag är nöjd, men varför vara missnöjd när man kan vara nöjd?
    Jag ska ta tjuren vid hornen, men inte just nu, det kan vänta några veckor.

    SvaraRadera