söndag 8 juli 2012

Det regnar!

Nu tycker nog alla att jag är knäpp- men jag klagar inte på vädret den här semestern, alla säger att det bara regnar och regnar men på oss har det inte regnat sen natten till förra lördagen. Just nu regnar det dock- det började straxt innan vi tänkte åka till nästa hamn…

Medan vi väntar på att regnet ska dra förbi har jag ägnat mig åt att städa i det fack i kölsvinet där vi förvarar det mesta av våra konserver. Skåpen med alla andra matburkar har också fått sig en liten genomgång, så nu har jag sött under kontroll- har hittat både gojifrön linfrön och mer havrekli så nu kan jag strö dem på morgonfilen eftersom min specialmusli tog slut igår.

Just nu är vi vid Arkösund på en båtklubb vi stannat vid många gånger för här är så fint. I går bokade vi bastun och badade hela gänget- vi är två båtar som följs åt just nu, en av sambons kompisar och hans vänner från Uppsala- och är inte livet fantastiskt, kvinnan som är med har arbetat på samma ställe som jag, men efter det att jag slutat där och vi har flera gemensamma bekanta.

Idag åker en av sönerna och hans fru till NY, så nu har jag plötsligt mer än hälften av barnen med familjer på samma ställe men på andra sidan jorden…där är mycket varmare än här nu…

Nu ska jag se om jag hinner slänga ihop nåt i bakväg innan regnet är över…

1 kommentar:

  1. Har du så att du kan baka på båten, eller gör du det i klubbstugan?
    Jag tycker du verkar ha haft det väldigt skönt på din semester, trots kallt i vattnet.
    Så varmt som det var igår var nästan för mycket, man orkar ju ingenting, men jag ska inte heller klaga, man ska vara glad att man inte bor i Småland just nu.
    Och igår fick jag rapport från Hälsingland, där vårt landställe ligger, där regnar det jättemycket nu.

    SvaraRadera