lördag 28 juli 2012

Ursur!

Humörläget i dag är surt.
Bara berättar det så ni vet. Inte blev det bättre av att ställa sig på vågen heller, för nu har jag gått upp så jag bara har gått ner 2 kg på mina två dietveckor efter semester.

Idag har vi utflykt, det ska ju vara så bra väder idag. Sambon har jour så vi får inte åka så långt bort och jag ska tillbringa kvällen med Viktor, snart 2... Men kanske är vi för tidigt ute eller så tycker nån där uppe att jag som är så sur och grinig gott kan lida lite för när jag skulle bada gömde sig solen....

Så nu sitter jag och försöker komma fram till varför jag gått upp den här veckan....

Humöret har inte varit på topp, jag har varit irriterad och retlig, snäst och brusat upp och bett om ursäkt för mitt sätt. Det känns som när man skulle ha mens, men det har jag inte haft på ett par år...

Jag samlar vätska, benen blir tjocka och blytunga på dagarna, så det är kanske hormonstorm i kroppen....

Har jag ätit för lite? Eller druckit? Rört mig för lite har jag i alla fall, men en kväll städade jag, en kväll valde vi att bada och en var jag ju och kramades med småkillar....

Förra veckan gick så bra men nu ska jag erkänna: den här veckan har jag gjort val som är fusk.
En pytteliten bit kladdkaka bakad med hela sin själ till farmor av en 5 1/2 åring , lite potatis till en fiskgryta som mormor kerstin (85) bjöd på, några jordgubbar köpta av en älskad sambo som köpte mycket för att göra mig glad, i går åt jag en bit Västan och lite choklad när jag tittade på os invigningen- men de här småsakerna kan inte vara orsakerna, iallafall inte en och en.... Men tillsammans...

Det är väl bara själva maten och vattnet som varit perfekt. I morgon är utflyktsdag till Eskilstuna med knattarna och matsäck. De får tunnbrödsrullar och jag pannkaksrullar, sen är det måndag och ny vecka och mera spott i nävarna, för jag tänker inte ge upp fast jag brottas med de tankarna vareviga dag och vill rusa iväg och köpa godis....

Dagens matplan:

Frukost: 2 kokta ägg, lättfil med Linfrö havrekli psyllium och 4 jordgubbar

Lunch: sallad, gravad lax
Meliss: Melon

Middag:? Viktors mamma bjuder barnvakten på nåt gott, vi får se vad det blir

Nu har jag badat- en riktigt fin dag blir det bara molnet som parkerat mellan mig och solen seglar iväg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar