lördag 21 juli 2012

P- dag 6

Jaha ja, då har jag gjort min 6:e proteindag och nu ska det bli spännande att ställa mig på vågen i morgon.

Jag är överraskad för att den här veckan gått så bra, som på räls, inga sug efter otillåtna saker, just ingen hunger och inget fusk alls. Men häromkvällen var det jobbigt när sambon knaprade knäcke, och i morse fanns mitt favoritbröd och munsökorv på bordet- då kliade det lite i fingrarna.
Ett fel har jag kommit på att jag gjort, en dag åt jag dagens havrekliranson dubbelt upp, jag hoppas inte det gör så mycket....

Jag tror att det gått så bra för att jag förberedde mig noga och gjorde mat i förväg, det var bara att plocka upp dagens ranson ur frysen varje dag.

Jag har badat och simmat idag också men det blev inte så lång simtur som igår, det blåste lite väl mycket vågor i ansiktet och jag var lite rädd att granngubben skulle åka ut med båten och inte se mig i vattnet.... Lite onödigt att bli påkörd av en snurrebåt....

Innan vi åkte hem hälsade vi på hos en av grannarna, de bjöd på kaffe och bullade upp med hembakad sockerkaka och kakor, jag klarade den frestelsen också och drack bara kaffe när de andra festade....

När jag kom till bilen var klockan halv två och jag var jätte jätte hungrig. Som tur var hade jag förberett och tagit med mig lite grejor jag tänkt äta när jag kom hem bl.a. en burk med kräftstjärtsr som jag öppnade, hällde av spadet och plockade i mig utanför bilen. När jag kom hem 45 minuter senare åt jag min sena lunch innan jag åkte till båtklubben för att möta sambon som kom med båten.

Det blev sen middag och jag gjorde Lenas pannkakor som jag sen fyllde med tacofärs som jag gjorde en kesoröra till. Crêpesen blev jättegoda -tack Lena för receptet!

Dagens mat:

Frukost- lättfil med havrekli, Linfrö och ingefära, 2 kokta ägg, 2 skivor skinka

Lunch- ungnstekt Torsk och en röra an keso med kräftstjärtsr, kesella smaksatt med några droppar lightsaft

Middag- crêpes med tacofärsfyllning

Kväll- en kopp espresso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar