fredag 27 juli 2012

Äntligen...

Veckan är slut, den gick så fort... jag är också alldeles slut, så trött som jag kunde vara på den tiden jag sprang fram och tillbaka i en restaurang. Fötterna och benen känns svullna och tunga....och tänker jag efter är det nog mest i benen tröttheten sitter....


I går blev det inget skrivet här på bloggen för efter jobbet åkte jag till Åkersbergatrakten för att träffa mina barnbarns mormor- ja och ungsrkuttarna också förståss... jag har saknat dem ganska mycket de senaste veckorna för vi har inte setts sen mitten av juni.
När jag närmade mig huset kom största killen ut på trappan och vinkade till mig, jag vevade ner rutan och han ropade att nu skulle vi äta middag och sen skulle jag få kladdkaka som han bakat..... det blev stort kramkalas när vi äntligen fick träffas igen...
Och ja, jag åt både fiskgrytan och kladdkakan, så där rök min torsdagsproteindag.

Lilla killen släppte mig inte ur sikte på hela kvällen och jag fick läsa många godnattsagor innan jag åkte hemåt glad och lycklig i sinnet....

maten i går blev ungefär så här:

galett med kalkonskivor och lättyoghurt med linfrön, vatten, te och kaffe  till frukost

Kycklingfile och rödlökskeso röra, vatten avnjöts på altanen på jobbet

mellis fick bli skivor av kalkon och ett ägg

Fiskgryta  och en liten potatis till middag ( de hade inga grönsaker?) sen blev det några jordgubbar och en liten bit kladdkaka

på vägen hem knaprade jag i mig en file med grillad kyckling....

Dagen idag har vi haft datorstrul på jobbet, vilket resulterade att vår datorkille fick komma- datorkillen är min son som just nu är pappaledig så han hade med sig mitt yngsta barnbarn Viktor- han har en deal med mina chefer att jag får vara barnvakt när han gör jobb åt oss, Viktor hade en riktig energisk dag idag och jag vet inte hur många gånger vi sprungit fram och tillbaka på kontoret....
När han fick syn på mig genom fönstret i dörren strålade han upp i värsta charmleendet, ryckte pappa i handen och pekade på mig och vinkade....

Ja, och så blev det ju kramkalas idag igen....

Planen för dagen var att vi kollegor skulle ta en promenad till Taistället i trakten och äta- vi brukar gå någonstans tillsammans på fredagarna.... vi är tre som är i tjänst just nu men en fick åka till sjukhuset med sin mamma och jag var barnvakt så det slutade med att vi hämtade mat och åt på jobbet istället....

På hemvägen stannade jag vid coop och veckohandlade, sen sjönk jag ner i solen på balkongen och vägrade röra på mig på en stund, men till slut blev det räkfrossa och jag fick både vila och energi.
Tänkte titta lite på OS invigningen och i morgon ska jag äntligen få vara ute i solen ett par timmar innan jag åker till Viktor och leker medan hans föräldrar går på fest.....

Dagens mat:
Frukost: Galett
mellis: 1 glas naturell lättypghurt
lunch: kycklingwook utan riset, loka
middag: räkor, salladsblad, lättmajonäs, 1,5 ägg, bubbelvatten smaksatt med fläderlightdryck, kaffe

2 kommentarer:

  1. Duktigt att skriva in dagens mat redan på morgonen.
    Så välplanerad är inte jag på sommaren, och även om jag planerat så kan det bli något helt annat.
    Låter roligare att vara barnvakt än att jobba, och du fick väl en massa motion på köpet, inte helt fel;-)
    Jag såg OS-invigningen, imponerande tillställning, men jag gick och la mig när länderna kom in.

    SvaraRadera
  2. På morgonen skriver jag det jag tänkt äta på dagen sen fyller jag i eller ändrar om inte planen håller. Det funkar bäst för mig om jag har lite framförhållning. Och illande blir sambon lite bekymrad när jag vill prata middag när vi just ätit frukost....

    Klart det är roligare att leka.... Än att knappa på datorn...

    SvaraRadera