söndag 4 mars 2012

Dag 39/90 Vaknade i dimma...

Vilken vacker frostig och dimmig morgon det var idag, och vilken vacker dag det blev när solen kom.
Jag tog tillfället i akt förståss och släppte allt jag hade tänkt göra och tog en lång promenad i solen, sista biten gick jag utmed sjön, och det var så vackert med solen, isen och de frostiga träden.... och långt därute såg jag en klunga lyckliga människor som åkte skridskor- jag tror i alla fall att de var lyckliga- jag skulle varit det om jag flög fram därute i solen....

När jag kom hem gick jag till garaget för att kolla vad sambon höll på med, han hade varit till båttillbehörsbutiken för nu börjar det- årets pyssel med allt som vi vill fixa med i båten så att saker bli bättre eller finare än förra sommaren- det är luckor som ska slipas och fernissas, trasiga grejer som ska lagas eller bytas ut- dagens projekt var att göra en ram till en lucka vi köpte förra året....Det är sambon som tänker ut de olika projekten och jag är handlangare eller småpyslare- han är ganska bra på att hitta på saker jag kan göra.... idag fick jag blanda epoxy, som är ett slags lim och limma ihop små träbitar som sen sattes på det som ska bli ram...... ja det är lite svårt att förklara och jag tog inga bilder, men det gör jag när det är klart så jag kan visa...

För övrigt har dagen gått åt till att tvätta och plocka fram det jag tänker packa ner till resan, och hämtat min rosa resväska på vinden, tittat på vasaloppet, förståss.... bokat plats på långtidsparkeringen på arlanda och tittat på inspelningen av melodifestivalen- jag missar ju finalen och har egentligen inte så stor koll på låtarna, men jag har laddat ner musiken i min iphone och lyssnar på när jag är ute och går, ändå kan jag inte påstå att jag har någon favorit....
Så har jag planerat inför kommande vecka: jag tänker köra proteindagar mån- ons- dels hade jag ju gått upp lite i går när jag vägde mig, dels är jag orolig att jag ska gå upp lite under resan.. dessutom tänker jag ta en extra promenad på kvällarna utom på tisdag när det är yoga och på fredag när jag ska fira en sonhustrus födelsedag......
Och så har jag fuskat- och ätit våffla med grädde och sylt- Det var gott och jag har inte ett dugg dåligt samvete... för det var före min 7.6 km promenad....

Dagens mat:
frukost: brödskiva med kalkonkött, hårtbröd med ost, vatten, kaffe
lunch: våffla med gärdde och sylt, bubbelvatten
middag: kycklingfilé, wookgrönsaker, ett glas vitt

Nu tar jag nya tag och ser fram emot den kommande veckan, snart är det semester och när jag kommer hem väntar tråkiga saker som tandläkarbesök och sjukhusbesök, men då kommer vi igång med båtpysslet och om en dryg månad ligger hon nyputsad och fin i sjön.....

Hoppas att ni alla har en skön söndagskväll och får en finfin vecka!

1 kommentar:

  1. Jag var också ute i den vackra frostiga morgonen med kameran i högsta hugg.
    Jag har en skön söndagkväll och planerar att ha en finfin vecka, önskar dig detsamma.
    Kram /Mona

    SvaraRadera