torsdag 8 mars 2012

Den 43.e dagen i konsilideringsfasen = en proteindagstorsdag

Blåsvädret fortsätter, men ingen ska tro att jag inte tänker ta en lunchpromenad i dag ändå....

Morgonen började bra fast jag var stel i lemmarna efter alla promenader, men jag kunde ta ett nytt hål i bältet på jeansen och jag fick gå på toa och göra tvåan, det var ett par dagar sen det hände...
Idag är det torsdag och proteindag, och varför bryta en god vana? det är ju bara att köra på en dag till....

tog köttfärs och stekt ägg med mig i en låda och glömde bort att de kokta äggen på jobbet var slut, så jag blev lite snopen när jag insåg att jag nog har för lite mat med mig idag...
och vad händer? jag har inte varit så hungrig på flera veckor som idag!
vid halv elva tog jag en del av min lunch och proteindrink, det kommer bli en lååång eftermiddag om jag inte hittar på nåt...
om jag har tur fyller de på matkylarna i entrén där vi kan köpa mellis och har jag jättetur så kan jag fuska med en jalla. ( jag ska ju hålla mig från mejeriprodukterna, vilket krånglar till det lite extra för mig)

jag berättar senare hur jag klarar den här dagen....

Efter lunchpromenaden var jag inte så hungrig men jag åt ändå lunch och höll mig mätt resten av dagen, men hua vad det kurrade i magen innan jag kunde sätta mig vid köksbordet och äta plättar och kalkonbacon...

På kvällen gjorde jag klar min packning, har inte bestämt mig än om jag ska åka och gratta sonhustrun i morgon, jag har kollat- hon är hemma, men jag vet inte hur jag får med mig en cykel i min lilla bil....
Gick till butiken vid torget också och köpte ostar och godis som ska med på resan, inte som min färdkost, utan som överraskning åt min värdfamilj som älskar våra svenska hårdostar.

Frukost: havrekligröt med linfrön, 1/2 bkr makrill, kaffe, vatten
mellis: lite av lunchen och proteindrink

lunch: köttfärs ala taco, 1 stekt ägg, vatten, grönt te
middag: planerar dukanplättar- det blev plättar med strimlad kalkonbacon, bubbelvatten
kvällis till biggset loser blir lite verum 0,5% drottningfil som jag hittade på Hemköp.

Hoppas att ni haft en bra torsdag och får en lugn och skön kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar