onsdag 28 mars 2012

Dag 64/ 90 i morse var bilen ren i alla fall....

..det är skönt med ren bil, speciellt när solen skiner...så igår på väg hem tog jag mig en tur till OKs automatiska biltvätt- de senaste gångerna har jag ju tvättat själv i hallen, men jag hade varken tid eller alla grejor med mig så jag gjorde ett undantag.....
- bland det första jag hörde i morse när jag vaknade var vädret- det ska regna i eftermiddag....suck! men i morse fick jag i alla fall åka till jobbet i fin bil...

På grund av biltvätt och yoga i gårkväll blev det ingen matlagning hemma, sambon åt våfflor och det var ju inte så bra att ha i matlådan så jag stannade vid Ica i Mörby centrum på väg till jobbet och köpte lite snabblunch- men alla färdiga sallade var fulla med bulgur, couscous eller pasta så jag tog istället en burk minikeso, rostbiff och skinka så det blir en lunch med tomat, gurka och kokta ägg som jag redan har här i kylen....

I kväll ser jag fram emot en kväll hemma med snabeldraken och påsktuppen så det blir lite hyfsat hemma till helgen...

På väg hem från jobbet ringde min älskling och bad mig stanna till vid cykelaffären, han hade pratat med sina kompisar i butiken och ville att jag skulle prova en cykel..... det var ju inte så lätt i en butik, och inte var det lätt med handbroms och växlar och allting.... men fin var den, det var den visst det..... och fina färger hade dem- om nån undrar vilken färg jag skulle välja vet jag inte om jag vill ha en rosa, ärtgrön, vit eller svart- men jag köpte i alla fall en cykelhjälm- en svart/silver så det kan matcha vilken hoj som helst....

Dagens matplanering
frukost: havrekligröt med linfrön, solros och pumpafrön, kanel, vatten, kaffe
lunch: kokt ägg, skinka, rostbiff, minikeso med rödlök, gurka, tomat
mellis: grekisk yoghurt
middag: Gulaschsoppa lagad av felix, bröd med kalkon och 1,5 kokt ägg

Dagens motion:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar