fredag 2 mars 2012

den 37.e dagen/90 - Fredag!


Man skulle ju kunna tro att sista dagen på sportlovet skulle bli en lugn skön historia- men det är sällan jag haft så mycket att göra på jobbet som idag... bla 3 nya mobiler som skulle ställas in, hyresavierna skulle ut och då gick skrivaren ut och vi fick vänta på reparatören..osv, osv...

men nu är det snart fredagskväll och två lediga oplanerade dagar i kalendern,,,,,,

Dagens mat har varit:
frukost: galett/ 2 ägg, med skinka, smothie med hallon och vaniljprotein, kaffe
lunch: karl johanssvampsoppa med toast med lammköttsröra, kaffe
midag: tacofärs med grönsaker ev lättöl

och före middagen: dagens promenad- idag skall jag gå till kyrkogården och tända ett ljus för mamma som dog den här dagen för 10 år sedan, mitt under Vasaloppet som förövrig var hennes favoritskidtävling att titta på på tv...
Att mamma och också min mormor båda dog unga i hjärtkärlsjukdom är för mig en stor sporre att hålla mig till bra mat och motion för att behålla hälsan länge....

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att höra om din mamma och mormor, men jag förstår att du är mån om att sköta dig och din kropp så att du kan leva gott riktigt länge.
    Min mamma är 80 och hon både röker och dricker och är något överviktig, så om jag brås på henne har jag chans att leva länge.
    Men jag röker inte, har snart ingen övervikt att tala om och om jag dricker brukar det bara bli lite vin.

    SvaraRadera
  2. med de generna du har och med din livsföring med träning, ingen rökning och sunda vanor har ju du alla förutsättningar att leva länge länge..

    SvaraRadera