måndag 19 mars 2012

Dag 55/ 90 i konsolideringsfasen

En alldeles vanlig måndag och en ny vecka med de gamla vanliga rutinerna... och för att bryta den uppåtgående trenden från semestern tar jag mig en proteindag för att komma in i gamla vanor igen...

... men vad segt det var att komma upp i morse- grått utanför fönstret och på radio pratade de om att det skulle snöa. Snöa? Blev lite förvirrad när jag skulle klä på mig, hur mycket kläder behöver man när det är +2? frågade jag mig, presis som jag inte visste det efter hela långa vintern... och i går hängde jag undan min täckjacka för jag trodde att den inte behövdes längre...

jag hade sett fram emot höga med väntande arbete på mitt bord, men det har visst varit en lugn vecka på kontoret så jag har kunnat mjukstarta...
efter jobbet ska jag åka till en av sönerna, de har flyttat medan jag varit borta och nu ska jag få se den nya bostaden, gratta sonhustrun som fyllt år och överlämna en del av de saker som shoppades på resan....

Dagens mat:
frukost: 1 galett med 3 skivor skinka, ett glas 0,5% vaniljyoghurt, kaffe
lunch: älsklings chilliconcarne gjord på lövbiff, bönor och mycket kryddor, vatten och en kopp kaffe
middag: 1 galett m 3 skivor skinka
fika hos sonen: kaffe, 1 digestivekex
kvällsmål: fullkornsbröd med mager ost och skivade rädisor, te

besöket hos sonen gjorde att min proteindag sprack, när vi fikade blev jag jätte jättesugen på att äta ett digestivekex till kaffet.... och så blev det en kvällsmacka och en kopp te, när vi kom hem- suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar