torsdag 1 mars 2012

i går gick jag inte i fällan....

I går åkte jag direkt efter jobbet snabbaste? vägen till mina barnbarn...jag stack tom lite tidigare för att jag säkert skulle hinna fram i tid, för deras mamma hade en tid att passa och då är det ju bra om barnvakten är på plats....
jag måste ta mig från östra till västra delen av norra stockholm, och det är jag inte ensam om- det finns en bit väg som ALLA andra också måste åka på samtidigt, så man sitter alltid i kö där.... och min mage började kurra...
Den har en förmåga att göra det när jag är stressad bakom ratten- och förr har det försvunnit många godispåsar, frukter, drickor och annat man kan stoppa i munnen medan man kör bil....
Så jag började med min gamla ovana- att tänka på vad jag kunde äta- jag hade bara en halv flaska vatten med mig så jag började deala med mig själv... om jag är framme i Stäket före 10 över 5 så hinner jag till MC Donalds.......
Det var jag inte och jag blev lite faschinerad av hur hjärnan fungerade för den började försäka övertyga mig om att jag skulle hinna äta hamburgare om jag var där kvart och tom tjugo över.....

Nu gick jag inte på det utan kom i tid för att laga mat till småbusarna istället- de beställde fiskpinnar, mos och pannkaka!
jag åt lite omelett....
sen lekte vi med bilar, tittade på kort i min mobil, spelade tv spel och läste böcker tills det var sängdags....
Då kom mamman hem och jag kunde åka hem.....

När jag satte mig i bilen kände jag att jag var jättehungrig... MEN, jag skulle ju snart passera McDonalds så jag kunde ju stannat till...
Nu började nya överläggningar med mig själv, stanna eller inte stanna och äta på vägen....



Vad jag gjorde?
Åkte raka vägen hem och hanns se sista delen av kocktävlingen på tv, drack te och två fullkornrsrågbröd med skinka och färsk gurka...
De goaste skinkmackorna jag ätit på länge....

Å vad duktig jag var som stod emot det inre kroppstrycket....

1 kommentar:

  1. Bravo, det var riktigt strongt av dig att strunta i din inre röst.
    Dessutom tror jag dina skinkmackor var tusen gånger godare än en hamburgare från donken, jag blev jättebesviken sist jag åt det, jag gillar inte smaken längre.
    Hemgjorda hamburgare däremot är smaskens.

    SvaraRadera