torsdag 1 mars 2012

Proteintorsdag 36/90

- Har du proteindag idag? undrade min kollega när han såg vad jag åt till lunch... -mmm syns det? sa jag och tittade på min tallrik med fisk och kokt ägg...
Jag funderar på om jag ska lägga in ett par extra proteindagar innan jag åker på min semesterresa, jag har varit i Slovakien förr så jag vet att det kan bli mycket fett och panering, gott öl och smarriga bakverk. Visserligen har jag planerat för både morgon och kvällspromenader men ändå...
Ska allt packa med mig lite proteinpulver så jag kan göra egna mellanmål....

Dagens lunchpromenad med flera av kollegorna, kul att de ville hänga med som omväxling och det blev den vanliga 3,6 km rundan...
I kväll ska jag till tandläkaren, men jag hoppas att jag efter maten kan ta mig ut på en kvällsrunda...

jag kan inte påstå att jag skuttar till tandläkaren av glädje, men numera har jag lärt mig att det är bäst att gå varje år än att låta bli- det blir mycket billigare att laga ett litet hål än många stora...de senaste åren har jag inte behöft göra så mycket mer än ta bort tandsten, men tyvärr blir det lite dyrare i år för en rotfylld tand har spruckit och skall bytas till en krona...

Efter middagen blev det veckohandling så nu är förråden fyllda igen....
Jag tycker att den här dagen gått bra, trots att den var lite oförberedd eftersom jag inte lagade mat hemma i går kväll.....i morgon ska gänget på jobbet äta tillsammans på ett lunchkafe i närheten- jag har kollat matsedeln och valet kommer att stå mellan Karljohansvampsoppa med lammköttstoast eller köttfärspaj med zuccini och aubergine....


Maten idag har blivit:
frukost: havrekligröt med linfrön och kanel, 1 kokt ägg, kaffe
mellis: proteindryck
lunch: kokt torsk med 2 kokta ägg, grönt te
mellis: kaffe,kaffe
middag: skinka och rödlök, espresso med varm mjölk
kvällis: galett m kalkon och en kopp te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar