onsdag 21 mars 2012

Mitt i veckan dag 57/ 90


Idag är en skön dag- vårdagjämningen var i går och idag fick vi en riktig vårlig dag. Efter den här dagen har veckan vänt och närmar sig helgen med stormsteg...
Vad ska man hitta på då?
För vår del har vi inga problem med aktiviteter från mitten av mars till slutet av oktober, för då finns det en sak som allring kretsar kring- båten. Älskling har redan börjat med olika förändringar och underhållsarbeten inne i båten och blir det bara lite varmt och soligt så åker poleringsgrejerna fram, vi hoppas få sjösätta i påsk....

Söndagen är vikt för två barnbarnskalas, så i morgon ska jag ut och köpa presenter- det blir inte så svårt båda är galna i lego så det blir det i de paketen...
men än är det några dagar kvar innan vi ska smaska på tårta...

I går var jag på yoga- och det var så skönt, det märktes att jag hoppat över en vecka för det var väldigt stelt och mycket knak i min axel. I natt har jag sovit som en stock- det gör jag alltid efter yogan och dagen efter känner jag ett stort lugn i tillvaron...

Förutom lugn så känner jag mig näjd med mig själv, jag har tränat på lunchen och så har jag anmält mig till en ny omgång yogakvällar....

Jag ser fram emot en trevlig kväll, då ska jag och min älskling på årsmöte i en av båtklubbarna vi är med i, medlemmar är de som "kör" samma typ av båt som oss, och bla delas det då ut lite priser till förra årets bästa seglare bla i en cup och i KM för båttypen...
Det brukar bli någon buckla och nån plakett att ta med sig till vitrinskåpet hemma.....

Så här såg vi ut förra året när vi seglade i mål.....

Maten idag:
frukost: galett med skivad skinka, vatten, kaffe

lunch: kyckling och tomatsoppa

middag: kyckling med wokgrönsaker- ja ja vissa dagar blir det lite tjatigt...

kväll: te/kaffe med en bit av en tonfiskbaugette på mötet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar