fredag 30 mars 2012

Proteinfredag


Så var den här gråa, långtråkiga trista fredagen äntligen till ända och jag kan sitta i soffan, titta på Lets Dance med min älskling, levande ljus på bordet och sprite light i ett fint vinglas...
Fast veckan bestått av bara vanliga vardagar med jobb och vanliga rutiner har den gått snabbt som alla andra veckor och man har knappt fattat att det varit måndag förrän man sitter här med fredagsmyset.

Mitt fredagsmys i kväll har varit ett samtal med en av sonhustrurna, en god middag och en mysig stund framför tvń- jag är jättetrött och kommer försöka komma isäng tidigt så jag får sova ut lite. När jag är ledig brukar jag inte sova längre än till halvåtta men det är ju längre än jag sover på vanliga dagarna...

Den här helgen är vikt för båtjobb- vi vill ju gärna bli klara till påsk, dels för att kunna sjösätta och dels för att hinna med något påskfirande med de andra i familjen....
Min älskling har en låååång lista med grejor som ska göras och jag har tjuvkikat och sett att jag bla får greppa slipmusen en stund....

Dagens ma:
frukost: havrekligröt med kanel, ett kokt ägg, kaffe
lunch, påskbuffe med kollegorna, jag åt: gravad lax, 3 ägghalvor, skivor av kallskuret som kalkon, bresola, kalvsylta, två bitar sill och en 1/2 inlagd strömming, bubbelvatten och kaffe
mellis: kaffe
middag: lax med en röra av minikeso, 1 msk kesella, röd lök,en bit gurka, dill och ett kokt ägg

Det har gått ovanligt bra att hålla min proteindiet idag, inte en enda gång har jag varit sugen på någonting oproteiniskt....

Ha nu ett riktigt mysigt fredags mys allesammans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar