onsdag 28 mars 2012

Just nu funderar jag mycket...

på hur, var och när jag ska fira min födelsedag....
den är en onsdag- ska jag fira på helgen före, som är påsk, eller helgen efter?
Ska jag ta ledigt den där onsdagen?
vill jag gå ut och äta?
vart vill jag gå då?
och vad i hela värden ska jag önska mig i present?
jag tänker och suckar
suckar och tänker....
bestämmer mig, tror jag
och ändrar mig igen....
på jobbet ska jag bjuda på tårta- det gör vi här när vi fyller år...
men vilken tårta ska jag välja...?
hur har jag kunnat bli så velig helt plötsligt?
För mycket havrekli innanför pannbenet eller ?

2 kommentarer:

  1. Skyll inte på havrekliet, bara kolhydratsbrist kan göra en Dukanare riktigt velig, och det är precis som det ska vara;-)
    Fast bättre velig än virrig som jag, bedrövligt vad jag soppar till det ibland.
    Ska du baka tårtan själv eller köpa färdig?
    Svar: Jag tror att det var en kombination av att jag var trött, brukar ju lägga mig vid 22, och förståss fipplandet med mobilen.

    SvaraRadera
  2. Svar: ikväll har vi kommit en bit i planeringen.
    jag tror jag vet vad jag får i present.
    på dagen åker jag och guben in till stan och går ut och äter, och lördagen efter firar vi mig med alla barn, barnbarn och deras mammor, hans pappa och min pappa med sambo och andra med lite mat och tårta....
    kollegorna får köpetårta för kvällen innan är det yoga och jag hinner inte baka....

    SvaraRadera