lördag 31 mars 2012

Dag 67/90 Titta det snöar!

Oj, så var det vinter igen då.

Och vägdag, deppigheten från i går finns kvar, men lite lättad kan jag konstatera att vikten är den samma 77.8 den här lördagen också.
Jag har fått Linux i min dator och sen dess kan jag inte skriva i just viktkolumnen i min tabell men jag fixar det från jobbdatorn på måndag....

Ännu en konsolideringsvecka avklarad, och jag känner mig inte alls nöjd med den.
-Jag har varit trött
- inte planerat maten utan det har fått blivit som det blivit och jag har "unnat" mig lunch med kollegorna i restaurangen istället för lunchlåda
- det har inte blivit så många lunchpromenader som jag egentligen vill göra, å andra sidan har bara en aktivitet kvar av veckans träningsprogram till vårruset..
- förra helgen var det kalas och jag åt tårta- det drog i gång sug efter godis
- när jag packade personalens påskägg häromkvällen slank en och annan bit smågodis in mellan läpparna

Med tanke på allt negativt är det ju strålande att jag inte gått upp i vikt på kuppen- jag får "nöja" mig med trötthet och negativa känslor....

Idag börjar en ny vecka, och den kan ju bara bli bättre än den som varit.
Alldeles straxt ska jag dra på mig jobbarbyxorna och greppa slipmusen, för trots snöandet väntar båten på sin skönhetsbehandling....

Dagens matplanering.
frukost: 2 kokta ägg, 2 skivor kalkon, 1 rågbröd + en smothie av blåbär, proteinpulver, havrekli, linfrö, vatten. grönt te
lunch: blåbärssoppa och ett rågbröd med två skivor kalkon
middag: älsklingens kyckling med wokgrönsaker- starkt och gott med 2 msk jasminris+ lättöl


Ha en härlig lördagskram till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar