tisdag 6 mars 2012

Dag 41/90 Solskentisdag

- men nu är det kallt igen. - 8grader i morse, skönt att bilen står i varmt garage på nätterna...
på lördag åker jag på semester för lite miljöombyte samma dag som jag är i mitten av min konsolideringsfas- lite orolig är jag för hur det ska gå, men jag har lite motioneringsplaner för kommande vecka och jag funderar på om jag inte ska ta med mig havrekli och proteinpulver.
Får man det? eller åker man fast i tullen för smuggling?

Eftersom jag ska iväg, och jag vet att det bli lite annorlunda meny satsar jag på ett par extra proteindagar den här veckan i förebyggande syfte....

Lunchpromenaden idag var helt underbar i solen och jag kan glatt konstatera att rundan på 3,6 går snabbare och snabbare- det känns såå bra!

I kväll är det yoga och jag äter middagsmellis på jobbet vid fyratiden redan, därför delar jag upp min låda i två likadana måltider.

Matplan idag:
frukost: galett, kalkonskivor, kokt ägg, 1,5 dl vaniljlättyoghurt, te, kaffe
lunch & middag: omelett med räkor och havskräftstjärtar,fläskytterfilé, grönt te, vatten
kvällis: grönt te, kokt ägg och skivad kalkon Köttfärs, 1/2 brk makrill, pepsi max efter yogan

1 kommentar:

  1. Jag hade mitt havrekli i resväskan när jag reste till Lanzarote, för jag tänkte som du, om man fastnar i en kontroll kommer de säkert titta konstigt på en om man har havrekli i handbagaget.
    Här var det -9 i morse och jag var glad över att inte ha stoppat undan dunjackan, den värmde gott.

    SvaraRadera