fredag 9 mars 2012

Dag 44/90 Veckans vägdag

Sista dagen på 6.e veckan i konsolideringen gör jag ett undantag och väger mig på fredag istället för lördag eftersom jag åker iväg på semester redan i ottan i morgon bitti....
4 dagars proteinätande och många raska långa promenader har fått vitkkurvan att peka nedåt istället för uppåt och det är jag GLAD för. Inte för att jag tänker svulla på min resa men lite annat än hemma blir det ju, och inte tänkte jag ligga på sofflocket heller- nej, då jag har träningskläder nedpackade i väskan...

Lagom till min semesterresa går jag i morgon in i andra delen av 3.e fasen vilket innebär att jag får 2 stärkelserika måltider och 2 festmåltider jag får äta, kan ju komma väl tillpass på en resa, så det här var ju ovanligt bra planerat av mig- att komma hit just nu...

Känner mig trött och sliten och är lite orolig för att det börjar svida ihalsen igen- jag vill ju inte bli sjuk när jag inte är hemma, det är ju inte så kul att åka och smitta ner människor man ska hälsa på....
men å andra sidan är det kanske inte så konstigt att jag är lite trött, jag har ju promenerat 33.2 km den här veckan!

Idag ska jag unna mig lyxen att äta lunch med mina kollegor i restaurangen... ska det bli lax, biff eller kycklingsallad? är den stora frågan just nu....

Frukost: havrekligröt med linfrö och kanel, några skinkskivor och ett kokt ägg, kaffe, vatten

Lunch: Västkustsallad blev det- mycket räkor, kräftstjärtar, lax en hel del grönsaker och skagenröra blev kvar på tallriken, jag blev jättemätt ändå. bubblit vatten och svart kaffe till/efter...

Middag: Kocken är hemma och ledig idag- han pratade om en landgång med köttfärs och sparris? jag får väl hjälpa till och styra upp min så det blir bra, men det ska bli gott med grönsaker idag...ja den där middagen får nog gå som festmåltid ändå: ett landgångsbröd rostades, på det lades ett tjockt lager köttfärs typ tacofärs, ovanpå det tomatskivor och så beasås- nej tack till beasås sa jag och la på lite mager riven ost i stället. In med hela anrättningen i ugnen. till det serverades 1 glas vin och sen kunde jag somna stående.....

Tidigt i säng för att krama gubben och kudden kommer det bli, i morgon är det upp och iväg som gäller- kl 6 måste jag åka för att hinna till Arlanda, parkera på långtidsparkeringen och hinna till incheckningen....

Hoppas att ni alla har en väldigt trevlig och skön helg och att ni också får en bra vecka nästa vecka.

Kram

1 kommentar:

  1. Vad härligt att resa iväg, jag hoppas du får det riktigt skönt och trevligt.
    Duktigt att ha promenerat över 3 mil, jag kanske borde mäta hur långt jag går, för jag har bara ungefär koll på hur länge jag går.
    Svar: Jag är nöjd med mitt lilla minus, men känner mig lite otålig.
    Tack det samma Flisan

    SvaraRadera