söndag 25 mars 2012

Dag 61/90 Tåååårta!?

Den här dagen har jag festat och kalasat dagen lång och ganska mycket odukanskt har det blivit....
Orsak: 2 av barnbarnen firade födelsedagar och förståss måste både farmor och farfar vara med och fira...
och ni som brukar läsa har kanske redan förståss att här är en farmor som hänger med i svängarna och gärna offrar sig för barnbarnsaken....

Resultatet: magen krånglar och munnen är fullt med en sötaktig smak som verkar omöjlig att bli av med.....

Sommartid blev det ju i natt också, och jag hade gärna legat i sängen en timme till för lördagskvällen blev sen eftersom jag först somnade i soffan och sen kom i säng alldeles för sent i går....
Första kalaset var redan vid 12 hos 4 åringen, och på vägen dit ville min älskling köpa sig nya jeans så vi stannade till i Vällingby centrum så nu är hans garderob fylld med nya istället för de gamla utslitna...
Sen blev det alltså kaffe och tårta och jag undvek allt kaffebröd utom en liten ynklig tårtbit som hans gammelmormor bakat....
Så styrde vi kosan norrut till 5 åringen, via Jula där vi var in och shoppade polersvampar och varsinna par jobbarbyxor- så nu har jag fått riktiga brallor med kuddar i knäna och massvis med fickor och hängare för verktyg- så nu kommer jag se ut som en riktigt proffs nästa gång jag äntrar in genom grindarna på varvet.....

Eftersom vi visste att det skulle bli mer tårta tyckte vi det var bra att äta något i matväg innaan det var försent så vid tretiden fick min kropp mätta sig med en tunnbrödsrulle..... potatismos, bröd och räksallad- jag brydde mig inte ens om att välja det bästa på menyn för dagen var ju ändå pajad.....
- jag måste ha varit hungrig ändå, för det var inga problem att äta upp den i alla fall och inte var den ogod heller- men som jag sa till min älskling- det var allt ett år sen jag åt mat från en korvkiosk så visst slarvade jag idag men det får vara som det är....

Hos 5 åringen hade hans mormor bakat bullar och kakor och det bjöds på blå prinsesstårta, och den tog jag en liten bit av- och den var godare än den hemlagade på förmiddagen men guuuud vad sötsliskigt det var..... två koppar kaffe senare var hela munnen som en sockerbomb.... jag försökte skölja med vatten men den där smaken sitter fortfarande kvar....

För att göra någonting bra av dagen tog jag en snabb promenad på 3.5 km och åt rester från gårdagens middag- fläskfile och grönsaker och ett kokt ägg för att få imig lite proteiner i alla fall...

Nu är den här kalashelgen slut och i morgon är det vardag och gamla vanliga sunda vanor få ta vid..... ända till 7 april, då nästa barnkalas är......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar