lördag 24 mars 2012

Dag 60/90 2/3 konsolidering avklarad!

I dag var jag duktig- redan före frukost gjorde jag av med söndagens träningsprogram, jag skulle bla köra intervaller jogga/gå och jag är jätteglad för jag klarade det med glans..... jag vill ju så gärna lära mig springa igen...

Men före motionen ställde jag mig på vågen för idag är det lördag och vägdag- och se där, nu är redan plusset från förra veckans semester borta och jag är under 78 igen!

Idag har jag avverkat 2 tredjedelar av min konsolideringsperiod och jag har hållit vikten på en godkänd nivå i 2 månader, så nu är det dags för belöning igen och jag funderar på om det ska bli nya joggingskor eller en ny kjol alt byxor i de nya vårfärgerna......
r
Efter träning, dusch och frukost drog jag på mig jobbarbyxorna och så åkte vi till varvet och jobbade med båten- mitt uppdrag idag var att måla i garderoberna och slipa och fernissa en vägg. lite tråkigt att sitta inne för ute var det så fint väder, när jag satt där och målade hörde jag vårtecken runt om kring mig- maskiner som surrade i andra båtar som håller på att vårrustas som det heter.....

I morgon är det våffeldag, men vi hinner inte äta våfflor då, så jag tog med mig järnet,smet, grädde och sylt och ställde mig ute och gräddade till min älskling och så bjöd vi de som var i närheten som ville ha- en uppskattad tradiotion- och ja! jag åt en också.....
men jag är ju i en fas då jag får äta vad jag vill ibland och ha fest emellanåt och eftersom middagen blir grillat och sallad så tyckte jag att det var ok.

Tidigare i veckan fick jag en komentar och en fråga från emma-isabella som undrade om hur det var att leva Dukanskt och om jag gått ner i vikt?

Svar: Dukan är ett jättebra sätt att gå ner i vikt på, det går snabbt och är lätt även om man kommer in i platåer ibland. Det gäller ju förståss att följa de regler som finns och som man kan hitta på tex Dukanforum.se eller i boken som ju också finns på svenska nu för tiden...
Nu har jag klarat av en stor del av den tredje fasen, som är till för att kroppen ska vänja sig vid sin nya vikt och när jag går in i stabiliseringen som är den sista delen har jag hållit på i ett år och gått ner nästan 14 kg- men då har jag först gjort ett upphåll över förra sommarens semester och börjat om igen, och så gjorde jag en omstart efter jul.

kanske vill jag gå ner något kilo till om ett tag, men just nu är jag jättenöjd över att väga som jag gör, jag är ju ganska lång 1,73 och kanske en av "gammtanterna" av oss som bloggar om Dukan för om någon vecka fyller jag 55 och har kanske inte samma "krav" på mig att vara smal för att vara snygg.

Det jag tycker är viktigast är att man mår bra och att man lever hälsosamt med bra mat och motion i lagom mängder, då behöver man ju inte ens leva efter en diet och att må bra är ju också att vara nöjd med sig själv som den man är och inse att man duger som den man är...
Och att just du är den viktigaste personen i just ditt liv...

Nu ska jag se om jag kan få till min vikttabell som verkar ha kraschat, jag kan i alla fall inte skriva in vikter i den, sen ska jag ta och fixa lite middag.

Ha en skön och mysig lördagskram!

Dagens:
frukost: smothie med hallon, proteinpulver, linfrön och havregryn, 2 skivor bröd med mjukost och kalkonskivor, te, vatten
lunch: 1 våffla med lite sylt och grädde
middag: grillad fläskfilé m svamp och grönsaksblandning och sallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar