fredag 30 mars 2012

Fredag dag 66/90 tjocksmockänsla

idag känner jag mig varken pigg eller glad, snarare mest trött och tjocksmockig....
det kändes som om jag gjort en riktig misslyckat vecka, att jag ätit fel och slarvat och att jag knappt rört på mig...

Så jag kollade med vågen, såg ok ut +200 men jag har ju inte haft någon proteindag än....
jag kollade min kalender där jag skriver in allting jag gör, såg ok ut där med..förutom de där godisbitarna i går kväll..:(

idag har jag min proteindag, den jag "glömde" i går
så i morgon när jag har vägdag hoppas jag att den här känslan bara är hjärnspöken...

Jag funderar en del på varför det känns så här- jag har ju kommit i mål,vikten ligger vecka efter vecka inom det viktspann jag vill ligga på.... mina närmaste tycker att jag är smal och fin nu och inte behöver gå ner med, jag har fått en fantastisk kondion och visar det för mig själv gång efter gång när jag går lite fortare, springer lite mer, cyklar lite längre....
Funderar på om jag är onöjd med mitt mål, vill jag egentligen gå ner lite mera?
eller är det tankarna som inte riktigt fattat att jag duger som jag är?

Att må bra är ju inte bara en låg siffra på vågen, men när jag tittar in på Dukanforum och faceboksidan ser jag ju att det är viktminskning som räknas, att de som är i attack och crusiefaserna är de som är bäst och regerar i Dukanvärden...vi som kommit längre är bara bra om vi rapporterar att vi fortsätter gå ner i vikt....

Min viktresa började ju inte med Dukan- jag har ju gjort en vitkresa- hösten -08 vägde jag 98kg - nu väger jag ju 77-78 det är -21-20kg!
Så här såg jag ut våren 2008 98 kg.
..och den här bilden är från årskiftet 2011/12 sen dess har jag tappat ett par kilo till, men det är ju inte bara vikten som har ändrats...
Sen den första bilden togs och jag började min resa mot en bättre hälsa, har både jag och livet förändrats....

Och jag lever mitt bästa liv just nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar