torsdag 29 mars 2012

Och den 65.e dagen skulle ha vart en proteindag...

för här i Dukan livet är ju torsdag proteindagar....ingen matsäck idag heller så jag kollade restaurangens meny, de serverade:

ärtsoppa med pannkaka sylt och grädde
friterad bläckfisk med ris och aioli
köttgryta med ris
trotellini med skinksås
avokado med skagenröra

jag slog till på tortellinin och fick en jättetallrik med pasta, sås och riven ost- åt upp halva och tog rivna morötter.....och jag hade ingen tanke på att jag borde äta proteiner bara....

jo, jag får ju äta pasta eller annan stärkelserik mat två gånger i veckan i min fas, och jag har haft en bra proteinrik vecka...
men
nu är jag så mätt att jag kan stå och somna....
och såå jag ångrar mig, jag skulle ha ätit keso, skinka och kokt ägg istället...

i kväll blev det en snabb 45 min promenad och jag hann precis hem innan en regnskur sen blev det räkor, kokt ägg, sallad på fazers rågbröd innan finalen i Biggest Losers- vilka kämpar! medan jag slutförde ett specialuppdrag: packa 13 påskägg till kollegorna på jobbet- en ganska frestande uppgift och jag ska erkänna: det slank ner en och annan godis...

och i morgon blir det försjuten proteindag.

Ha en bra proteindag, ni som aldrig slarvar, är lata eller glömska.... och alla er andra också...

Kram!

1 kommentar:

  1. Jag hade en bra proteintorsdag, men kan inte säga att jag aldrig slarvar, jag är definitivt lat och väldigt glömsk.
    Det är mänskligt och inget att skämmas för.
    Svar: Ganska typiskt aprilväder fast det är mars.
    Jag är glad att jag är ledig idag och att jag har tänt en brasa i kaminen och kan sitta och mysa i köket.
    Men snart ska jag ge mig ut, har ju dagens pass på SATS att ta mig igenom.
    Kram!

    SvaraRadera