onsdag 2 januari 2013

Då var det proteindagar igen...

eller attackdagar, eller omstart eller vad man nu vill kalla det. Från idag börjar förhoppningsvis den sista resan mot målet....
I går gjorde jag testet på www.dukandiet.co.uk och fick fram min kurva- 3 dagars attack+ 35 dagars crusing så ska jag vara i mål igen och kan gå in i tredje fasen den 10 februari. Det känns som om det är en perfekt tid att få det här klart nu.

Idag har jag förberett mig och tagit med mig mat till jobbet så jag har både lunch och mellisar:

Kycklingfilé
Keso
Galett
Kesella

i kväll är tanken att baka Carls bröd och göra färskost- bara för att det är bra att ha klart när suget efter en kvällsmacka drar i gång....och under dagen kommer jag pilla ihop en liten menyplan och inköpslista så jag kan handla på vägen hem.

Dagens mat, min 1.a attackdag:

Frukost:
Galett med lite kokt mager skinka ( jag vet att griskött inte är helt tillåtet pga av fettinsprängning i köttet, men 3% fetthalt är inte speciellt mkt fett så jag tillåter mig att äta det)
Jag hade 2 äggvitor över som jag blandade med en äggula, havrekli och kesella och fick en stor galett- åt lite mer än halva och tog med resten till en mellis på förmiddagen.

Lunch:
Kycklingfilé och en klick keso blandad med ajvar, vatten, kaffe

Mellis 1:
Kesella blandad med funlight

Mellis 2:
Galettrest m skinka

Middag: Bräckt Lax och äggröra av 2 ägg och ett par msk mellanmjölk

Kvällis: Te och en bit Carls bröd med kalkon

När jag ätit middag satt jag igång med att stöka i köket med lite mat och bak, så nu finns nybakat Carlsbröd, tacofärs och mellisar till morgondagen, kokta ägg och så har jag hällt naturell lättyoghurt i ett kaffefilter- när det runnit igenom om några timmar blir det kvar en tjock massa som jag gör färskost av.... jag kryddar den med lite örtkryddor eller rosépeppar och klickar på mina galetter eller brer brödet med.....

Ser lite på ett program om ABBA just nu, kul att se hur det startade... sen kommer ett nytt avsnitt av Fjällbackamorden, jag har missat de andra men läst en hel del av Camilla Läckbergs böcker så det ska bli roligt att se den...

Jag känner mig pigg och inspirerad och glad över hur bra den här dagen har gått, inte det minsta sugen har jag varit på kakor eller annat godis, men så har jag ju haft bra mellis med mig- jag har ju lärt mig hur jag fukar nu, tar jag ett mellis innan jag åker från jobbet så blir jag inte sugen att stanna på vägen och köpa något att äta på och är inte lika vrålhungrig när jag kommer hem..... Det blir ofta två mellisar på eftermiddagarna men då äter jag mindre på kvällarna....


Hoppas att alla andras proteindagar fungerat idag, jag vet att vi är några fler som börjat med någon form av diet eller bantning idag.....

Om du hittat min sida för att du letar efter en bra bantningsmetod och hört talas om Dukandieten och undrar hur det fungerar, kan jag bara säga- ta reda på fakta, läs boken, och de bloggar som finns.... det här är ett sätt att gå ner i vikt som fungerar för de flesta, kanske även för dig.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar