söndag 13 januari 2013

Dag 7/ 35 - Söndag

Så var en veckas crusing avklarad, -500 blev resultatet, fast i morse vägde jag mig inte så har jag tur är det lite mer....

Helgen är nästan över för den här gången och den här söndagen kan jag i alla fall konstatera att motionerat ordentligt har jag gjort i alla fall....

Först i fredags efter jobbet när vi åkte till träningslokalen och idag var det öppet hus på det yogacenter jag yogar på, så jag bestämde mig för att ta en promenad dit i det vackra vädret för jag ville speciellt prova på ett zumbapass för att se om det kan vara nåt för mig......

Jag trodde att det skulle ta en halvtimme, men det tog en timme och eftersom jag gick dit och det var ganska kallt ute -6 tog jag på mig ett par lite tjockare byxor under vindbyxorna, och inte tänkte jag på att det kanske var bra med skor och en vattenflaska....
jag har alltid gillat att dansa men inte gjort det så mycket den senaste tiden, så lite ringrostig och med dålig taktkänsla gjorde jag så gott jag kunde....
När det var över undrade jag hur jag kunde vara så dum att jag gick dit- det tog ju en halvtimme att gå hem efteråt, svettig och törstig...

jag är glad att jag kom iväg, men jag tycker det är lite tråkigt att det sällan är tjejer i min egen ålder på såna här grejer, vad gör alla andra 50+ are när de tränar och har roligt samtidigt?

Det hade varit roligt att få sällskap till nån rolig träning, det är lättare att komma iväg om man vet att någon väntar på en, men jag känner just ingen här.... jag ska fundera till i morgon om jag ska anmäla mig..... I veckan anmälde jag mig i alla fall till tio gånger till med yogakursen efter mycket om och men- att jag ska vara så velig?

I kväll har svärfar bjudit oss på försenad förlovningsmiddag på restaurang i Viksjö där han bor. Jag valde att köra hem så slapp jag känna mig frestad att ta vin till maten, och så valde jag så bra jag kunde i menyn- det blev lamminnerfile med rödvinssky på grönsaksbädd. Till var det klyftpotatis men de fick fästmannen äta till sin oxfilé....

Nu har jag packat matlådan till i morgon, det var lätt det blev kvar av lövbiffen vi åt i går och den var så god så den tar jag till lunch i morgon, lite cornichos och en klick keso till....

Dagens mat:
Frukost
spenatsmothie- jag insåg att jag ju har lov att äta grönsaker idag och så fanns en halv påse färsk spenat i kylen- det var längesen jag gjorde så idag passade jag på- spenat, ingefära, ett par msk frysta hallon, lite proteinpulver, en halv pressad citron, psylliumfröskal och vatten.
Galett av 1 ägg och 1 äggvita med 3 skivor kalkon, kaffe, vatten

Mellis/Lunch- efter promenad och zumba:
proteinshake med psylliumfröskal...

Middag
Grillad lammytterfilé på grönsaker med rödvinsskysås, lättöl...

Kvällen kommer tillbringas i sällskap av vattentillbringaren för jag är väldigt törstig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar