tisdag 15 januari 2013

Snöiga tisdagen

Oj vad det snöar och snöat idag, radion rapporterar om olyckor både här och var och mest om det där tåget som en städerska stulit och kört in i ett hus med....
Vilken galen idé- stjäla ett tåg...
Många frågor i mitt huvud idag- hur är det att köra tåg, hur gör man?... Jag har turen att ha en sonhustru som just nu utbildas i att köra tåg, tror jag ska ta och fråga henne....

Jobbdagen har varit om växlande och gått fort, bla har jag tillbringat mer än en timma i arkivförrådet och tömt pärmar och lagt innehållet i arkiv och flyttlådor. Snart kan de köras till vårt fjärrakiv....

Ännu en proteindag är avklarad helt utan problem, jag har just ätit middag och nu är jag mätt och belåten... men de senaste dagarna har magen fungerat och jag har känt mig mindre hungrig så det har inte varit problem med några sug eller hungerskänslor...
Nyss åt jag redan min middag, lite extra tidigt för att det är yogadag i dag och man då bör äta mins 4 timmar före passet för att inte vara för full i magen...

Men jag hör alla trafikvarningar på radion så jag får se om jag kommer iväg i kväll...

Åker jag så kommer jag hem ganska sent, så då blir det bara lite grönt te inna jag hoppar ner under täcket.
Te ja, både i går och idag har jag druckit lite mer te än vanligt, jag hittade ett nytt paket med grönt te av en ny sort här på jobbet, det var kanel och ingefära i och det var jättegott...

Maten idag har varit så här:

Frukost
Galett med 3 skivor kotlettpastrami, kaffe

Mellis
ett kokt ägg, en kopp grönt te

Lunch
Balsamiqokycklingfile, en liten klick naturell minikeso, grönt te

Mellismiddag
kalvsylta (inte Dukanok men ett magert livsmedel så jag äter det ett par gånger/år) 1kokt ägg, en bit carlsbröd, grönt te

Kvällis ( efter yogan)
Kesofrutti och en kopp te



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar