lördag 5 januari 2013

idag blir det kalas...

Grått ute men det skall visst bli lite sol under dagen.

Jag fick sova lite längre, straxt före klockan åtta slog jag upp mina blå- skönt!

Veckans vägdag - och trots att jag åt lite grönsaker i går är jag nöjd -1,3 på nästan 3 attackdagar är lite mer än i Dukan uträkningen, men det gör inte så mycket....
Nästa vecka är det fas 2 Crusing och jag tänker köra 4/3 i januari. Men nu är det en helg framför oss och jag tänker allt akta mig för kolhydraterna så gott jag kan...

Idag blir det festmåltid- Lilla Viktor och hans föräldrar kommer. Hans mamma fyllde år i går och vi tänkte bjuda dem på middag idag som jag snart ska förbereda för det blir:
Grillade spett med falsk potatissallad till mig- de andra får klyftpotatis, en sallad med bla spenat, trattkantarellsås ( toppredd dvs. utan smör i..) och kaffe med kladdkaka - de andra får glass och grädde till sin kaka, jag gör kanske nån kesellaröra för upppiffningen skull....

Skall bli kul att träffa dem, senast var på Viktors födelsedag i mitten av December.

Så idag blir det lite städning och lite matlagning, sen är väl dagen slut de är ju så korta fortfarande fast vi går mot ljusare tider..... men jag hoppas hinna komma ut en liten sväng också innan de kommer.....

Dagens mat. ( jag kommer att uppdatera ikväll )

Frukost:
Galett med skinka och lättmjukost- en tredjedel fick kanel och lite kokos på sig.
Te, kaffe och en hel del vatten.

Lunch: tacorester sen häromdagen

Middag: spett, sallad, falsk potatissallad, en bit kladdkaka


Det blev ett riktigt tempolopp i köket på förmiddagen då jag la kött i marinad, satte en bröddeg som sen blev två fina matbröd till gästerna och gubben, jag gjorde den falska potatissalladen, diskade och dammsög lägenheten, bäddade och plockade och sprang i väg till affären och köpte grädde, bakade kladdkaka....

Viktor blev lycklig över paketen hans mamma blev glad och övverraskad över sina presenter- imponerad över att jag sparat armbandet till henne så länge....

När de åkt och köket var sig likt igen satte jag mig i soffan för att se rapport- jag är helt uttröttad,det känns att jag hållit igång hela dagen, nu måste jag vila lite tror jag- i morgon kommer Linus och Hampus.
Inte visste jag att den här helgen skulle bli så full av barnbarn- det gillar jag!

Hoppas att alla har en trevlig, rolig, solig och härlig lördag!

1 kommentar:

  1. Du får nog försöka planera in lite vila mellan varven, tänk på att du ska orka jobba nästa vecka också.
    Hoppas du kommer tycka om spökkycklingen, jag fick i alla fall tummen upp här hemma.
    Svar: Gris- och kycklinglever smakar nog rätt olika, tror kycklinglevern är mildare.
    Jag kastar nog bort min pastej, men nu har jag testat i alla fall.
    Vi fick rabatt på gårdagens middag, 25%, det blev i alla fall en hundring för oss 3.

    SvaraRadera