söndag 6 januari 2013

Söndagskväll....

Jaha, så var helgen slut igen- snabbt som ett x2000 tåg gick det och nu sitter jag i soffan och sträcker ut mig och pustar lite.....nu är det slappartajm....och... jag har plockat fram min tens apparat och satt på axeln

I dag har Linus&Hampus varit här och vi har bla ägnat oss åt att baka kanelbullar... eller vi och vi, det var Hampus och jag som bakade- Linus föredrog att spela angrybirds på min gamla iphone....

När de åkt hem tog jag en snabb promenad, det känns som om jag varit inne och stökat runt hela helgen men nu ville jag köpa hem ägg så jag kunde bara lite Carls bröd som tagit slut....

Nu har jag börjat planera kommande vecka då jag ska crusia i 4/3 intervall- alltså blir det proteiner måndag - torsdag och lite grönsaker fredag- söndag
Jag brukar göra en grovplanering på söndagarna... så här ser planen för kommande vecka ut:


Mån: Lu- Kycklingrester fr sönd, Mi- köttfärsrätt
Tis: Lu- köttfärsrätt  Mi- Omelett m rostbiff
Ons: Lu- Rostbiff   Mi- Fiskgryta
Tors: Lu- Fiskgryta  Mi- Galett el pannkaka
Fre: Lu- Skinkkorgar  Mi- Räkor

Jag rationaliserar genom att laga minst dubbel sats middagsmat så jag har klart till lunchen dagen efter, kanske låter tråkigt och enformigt men jag brukar variera tillbehören Rostbiffen på lunchen gör jag kanske en kesoröra till istället för omelett osv.....

Dagens mat blev så här:
Frukost:
1 glas läöttyoghurt, 1 galett  med kalkonkött, kaffe, vatten

Lunch:
En skiva grillad fläskfile från gårdagens middag och en klick av den falska potatissalladen som också blev klar

Middag:
Monas spökkyckling och resten av "potatissalladen" kanske 2 msk, vatten

Och så har jag en bekännelse att göra: jag har ätit en kanelbulle....

Ikväll blir det att komma i säng tidigt, i morgon är det måndag och alla är på plats på jobbet igen så det är lite mer fart och fläng då....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar