fredag 4 januari 2013

Redan fredag och 3.e dagen...


Jag kan inte direkt säga att jag var pigg i morse- seg i benen, antagligen efter alla trappor i går kväll och trött i kroppen.
Hur trött ska man vara nästa vecka som är en femdagars om man är så här trött den tredje dagen...?
Ja i och för sig brukar jag nog vara segast på onsdagsmornarna och det är ju som onsdag på sätt och vis eftersom det är tredje morgonen i rad jag går upp...?

Kände mig smal och lätt, men på vågen hade inget hänt sen igår. Ingenting!!! Snopet efter det stora tappet igår....

Tur kanske att det inte är veckovägningsdag förrän i morgon, då blir det säkert bättre.

Skönt med fredag idag och helg i morgon... i morgon kommer lilla Viktor till farmor, för jultomten hade inte fattat att han var på resa och lämnade paket hos farmor istället för hos mormor- Suck! Den där tomten är viss gammal och vimsig han....
Viktors mamma fyller år idag, så det blir födelsedagsmiddag för henne- jag måste hitta på en present till henne- när vi var i Slovakien tillsammans i våras köpte jag ett armband som jag tänkt ge henne, ett litet gemensamt minne från några lediga dagar tillsammans, men jag vill hitta på någonting mera så jag får stanna i Vällingby centrum på hemvägen....
Och så måste jag hitta på vad vi ska äta för middag, men det löser sig nog...

I dag är idag och en annan dag, jag är ganska ensam på kontoret, ute är det ljust och soligt och allt känns ganska bra....

Dagens matplan:
Frukost
Galett med en klick keso och kanel, 2 gl vatten (8dl). kaffe

Lunch
Ångkokt fisk med kesoröra ( keso, kokt ägg, löjrom, lite prujo)

Mellis
kaffe, carlsbröd med kalkon

Middag
? kanske övverraskar kära guben med en fin köttbit från Bromma chark- han pratade om det i går för han ska ut och åka bil med svärfar idag...

Nej det blev inget kött från slakteributiken, istället vill kära gubben att vi skulle åka och äta pizza....

Jag fick lite magknip bara att tänka på att förstöra mina bra proteindagar med att äta pizza men som tur är brukar det ju finnas andra alternativ på en restaurang så det slutade med att jag åt kycklingsallad..... kycklingfilé, lite bacon, lite gurka, isberg och ett par små tomatklyftor, ja det fanns visst lite paprika också....
Så jag fick lite grönsaker i mig, grönsaker av den sorten som mest består av vatten- jag tycker jag gjorde ett bra val, det känns skönt att inte ångra sig efteråt och känna att jag förstört....

När vi kom hem igen ville kära gubben ha glass till efterrätt, jag tog en kopp kaffe och en kopp med kesella blandat med jordgubbs funlight..... det var jättegott och så fick jag fylla på med lite mer proteiner.....

Återkommer senare och berättar hur det blev med middagen och allt annat som kanske händer den här 3.e proteindagen som är en dag då vad som helst kan hända - som tex vår virriga arkitekt som just kom och vill ha fika för 25 personer i en av våra andra fastiheter kl 9 på morgonen!- Herregud! Just den morgonen då jag kommer senare för att jag besiktigar bilen och ska direkt till naprapaten.... och så ska han ha 25 nuddisar till byggjobbarna!!!!

Fredagskväll och Ledin gästar Strömstedt i soffan-  två av mina favvisar, vilka fräschingar de är.... två killar fortfarande fast de är runt 60 båda två.....

I morgon hoppas jag att jag får sova till åtta tiden- men ska vi slå vad?

Ha en mysig fredagskväll!
kram




1 kommentar:

  1. Men hur löser du det då?
    Kan du skicka någon annan att fixa fikat?
    Tur för Viktor att farmor tog hand om julklappen, för det vore jobbigt att åka ända till Nordpolen för att hämta den.
    Imorgon är det säkert minus på vågen igen.
    Håller tummarna.
    Kram

    SvaraRadera