onsdag 9 januari 2013

Dag 3/35


Idag är det grått, grått, grått, det vita på träden är borta igen men på marken är det vitt och genast blev det lite ljusare trots den gråa himlen... men jag tycker det är vackert med de gröna nyanserna.

I går var jag ju på yoga, innan jag stack dit låg jag på soffan och vilade för jag var alldeles slut efter dagen och besöket hos naprapaten...
när jag kom hem igen insåg jag vad jag borde gjort- nämligen förberett dagens lunch och mellisar- vilken tur att jag köpt rostbiff och hade ägg hemma!

Idag är det en vecka sen jag startade min omstart- och nu känns det som jag kommit in i de nygamla rutinerna, kanske var det därför jag glömde matlagningen?

Ikväll är det inget på agendan så jag ser fram emot en lugn hemmakväll med lite köksstök och lite softande i soffan...

Vid en snabb titt på vågen i morse kunde jag konstatera att den här veckan händer inte så mycket.... jag räknade ut i går att om jag ska nå mitt mål till 10 februari bör jag gå ner 110 gr/dag eller 770 gr/v.... det kändes överkomligt tills jag vägde mig i morse..... nu vet jag inte vad jag ska tro men å andra sidan är det ett par dagar kvar till lördagsvägningen....

Dagens mat:

Frukost:
Kesofrutti, 1 kokt ägg, 1 skiva kalkon

Mellis:
125 g vaniljlättyoghurt med 1 msk gojibär

Lunch:
Rosbiff och omelett på 2 ägg

Mellis:
Carlsbröd med kalkon, 1 kokt ägg

Middag:
Kokt fisk,  med kräftstjärtar


Helt slut när jag kom hem och plötsligt hade jag ont nästan överallt men förståss mest i min axel- tog två voltaren efter middagen och softar i soffan i kväll....
I morgon kommer vår nya VD på besök så då vill jag allt vara på jobbet.... sjuk tänker jag inte blir, även om jag blir lite rädd när jag läser om svininfluensan som är på ingång- jag har ju inte vaccinerat mig- på många år mot influensa.... och inte varit sjuk i någon heller sen 89.... men då var jag ordentligt sjuk och så sjuk vill jag inte bli igen.... kanske jag ska ta och ta en spruta?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar