onsdag 16 januari 2013

Halka...



- i går var det snöväder hela dagen, när jag sent omsider kom hem för det var krypkörnings som gällde var inte vår gård plogad och jag fick skotta mig in i garaget.... jag tänkte att det var bäst att ställa bilen fast jag bara skulle vara hemma lite mer än en timma, utifall de skulle ploga på gatan....

Imorse var gatan och trottoarerna plogade men på gården fick man fortfarande pulsa fram och vägarna till jobbet var halkiga, speciellt på de småvägarna jag åker fram till E18....

När jag kom hem från yogan i går kväll vid halv tio hade sambon kokat te och varit och handlat medan jag var borta- i kylen stod ett paket med - semlor! Ja, han hade precis ätit sin så den som stod där var till mig...
... Jag frågade om han skulle bli ledsen om jag tackade nej och han fick äta den själv i morgon ( i dag) och eftersom han älskar semlor blev han nog mest glad att han fick en till, så jag lät den stå kvar i kylen.
istället gjorde jag lite kesofrutti till mig som jag åt till mitt te...

Efter yogan var det lagom mycket mat och sen var det skönt att krypa ner i sängen.

Idag har jag inga planer för kvällen så den kan bli hur som helst, känns skönt att veta att man kan göra lite som man vill jag antar att det blir lite köksstök....

På jobbet har det varit ett riktigt springande fram och tillbaka bärandes på tunga fulla pärmar- 07s bokföringspärmar har packats i lådor för flytt till vårt slutarkiv och -10 orna har tagit deras plats i närarkivet, förra årets står nu fint och väntar i en hylla där revisorerna ska sitta och granska dem om ett par veckor.
Det känns i armen att jag kanske burit mer än jag borde, jag hoppas att det inte startar en ny värkperiod.
På lunchen tog jag en promenad till OK macken i närområdet och köpte kaffemjölk- ett uppdrag jag egentligen utför på väg till jobbet på måndagsmorgnar men som jag inte behövde i måndags. Det var skönt att komma ut en sväng, det var lagom kallt och blåste ingenting fast grått var det ju.

På väg hem fick jag plötsligt köplust, det jag längtade efter var lite nytt till hemmet, fräscha löpare, lampskärmar och jag vet inte om jag riktigt visste.... men jag åkte till Rusta i Barkarby och fyndade duschshampo och tvålpumpar, små buketter med ledlampo i som drivs av batteri.... tänkte att nån tråkigt     mörk liten hörna kunde lysas upp med dem.... och så hittade jag en rolig rund grön fönsterlampa som ser ut som ett glest garnnystan och två blå runda mattor till badrummet.... allt för 330 kronor ungefär....

I bilen igen var jag inte riktigt nöjd, jag var lite sugen på mer lamskärmar och löpare för det hade jag ju inte hittat så jag kom på att jag kunde ju ta en sväng till IKEA när jag ändå var där... och vi har ju pratat om att vi behöver nya kuddar så ett besök i "sveriges största billigaste korvkiosk" som min kollega J kallar IKEA för var ju motiverat. Inte mycket folk där idag så min runda tog inte så lång tid, kuddarna och lite ljus hittade jag fort...

När jag kom hem vid halvsjutiden var jag jättehungrig och stekte ett par vv korvar som jag åt med lite färsk gurka....

Så i kväll har jag pysslat lite här hemma och i köket svävar ett grönt nystan lysande i fönstret...



Matplaneringen idag:
Frukost
Galett med rökt kalkon

Lunch
Balsamiqokyckling, keso

Middag
Lax   Viktväktarkorv

mellisarna återkommer jag med, nu ska jag jobba- ha en bra onsdag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar