fredag 11 januari 2013

Dag 5/ 35- Äntligen...

Äntligen har jag varit på toa, det har jag väntat på hela veckan känns det som, och det är säkert sant jag märker en stor skillnad mot förra veckan på farten i magen. Ändå dricker jag massor med vatten hela tiden, och två dagar i rad tagit en tärning frukt&fiber....
Kände mig som en stoppad korv- hur de nu känner sig...

Äntligen är det dagen före jag får sova morgonen efter dag- härligt att få vakna av sig själv och inte av mobiltelefonväckningen... eller att vakna är ju inga större problem för mig, men att slippa gå upp och åka iväg- ska bli skönt...

Äntligen ska vi åka och träna i kväll när jag kommer hem innan vi äter middag- ser fram emot att gå fort på löpbandet och cykla en stund...
och sen...

Äntligen har jag avverkat 4 proteindagar- helt utan problem men det är skönt att de är avklarade utan problem- nu får jag äta lite grönsaker de närmaste tre dagarna.

Vår märklare kom förbi med en stor kartong med semlor- Äntligen har semelsäsongen startat! vet jag att min kära gubbe säger, så också många av kollegorna som fick festa, själv tog jag min vanliga gamla kalkonköttmacka.

Fick höra av en kollega idag ( den enda som någonsin pratar om min diet) att alla tycker att jag är så duktig som håller fast vi min diet, min motion och mina matlådor... och det var ju roligt att höra- hon skulle bara veta hur lat jag varit den senaste tiden och hur less jag är på att alltid ha allting så här planerat..... men roligt att hon sa det, det känns sporrande....

Äntligen står det räkor på middagsmenyn!
Just räkor är något vi äter ganska ofta till fredagsmys, minst varannan fredag äter vi det, det är liksom lagom lätt att laga till och sen sitter vi där och pillar och skalar och gör våra räkmackor- Gubben vill alltid ha rågsiktskaka under men jag som jobbat i catering och slängt i hop en och annan räkrondell i mina dar vill allra allra helst ha tekaka, men vilket bröd som helst går egentligen bra och just nu blir det Carlsbröd och vitlökskesella eller lite kesoröra med vitlök, dill och purjo eller rödlök, och ett skivat kokt ägg....

i vanliga fall blir det något gott vitt vin i glasen också, men i kväll nöjer jag mig med bubbelvatten- det är ju vägningsdag i morgon bitti och jag vill ju ha fina siffror då....

Det blir en helg utan några större planer, vi ska åka och pilla lite med båten i morgon och träna och bada bastu på söndag och så ska vi svänga förbi en mataffär och fylla på köksförråden till nästa vecka...
Och så ska alla julsakerna bort, det är ju tjugonda Knut på söndag och då är julen äntligen över.....

Dagens mat:

Frukost
Galett med kokt skinka, vatten, kaffe

Mellis
1/2 dl keso med kardemumma

Lunch
2 kalkonkorgar- jag lade på en skiva tomat på toppen innan de åkte in i ungnen

Mellis
1 bit Carlsbröd med kalkonskivor

Middag
Räkor, carlsbröd, kokt ägg


Äntligen är arbetsveckan slut! Nu packar jag ihop och åker hem.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar