tisdag 8 januari 2013

Dag 2/35 - Vintervitt...

När jag vaknade och tittade ut genom fönstret såg det ut som om Gud skakade sitt duntäcke och det gått hål på fodralet- stora snöflingor dalade förbi rutan och marken var täckt av snö igen- fint och roligt tills jag hörde alla varningar på radion om det hala väglaget och alla som åkt i diket och krockat....
Jag hade lovat hjälpa sambon att besiktiga hans bil så kvart i åtta rullade jag in kärran till kontrollanten... vi småpratade lite under tiden och han förstod snabbt att det inte var min bil jag kört dit, så han frågade vad jag själv hade för bil.
Hyndai! sa jag..en i30.
Det är bra bilar det, sa han- de har så bra garantier! Ha! där fick du gubben... min bil ÄR bra fast du inte tycker det.....
Det  här är andra besiktningsmannen som talar om det för mig den förra var när jag var där själv med min bill förra gången.....

Sen tog det mer en en timme att köra till jobbet för det var mycket trafikt och halt väglag, så på vägen fick jag ringa till jobbet och be dem varsko naprapaten om att jag nog inte skulle hinna i tid- Lena i receptionen trixade och fixade lite och vips hade hon bytt min tid med en annan och jag kunde ändå får min sköna stund hos Andreas.....
Den hade jag sett fram emot för jag har haft så mycket mer ont i nacken och axeln sen i jul...nu hoppas jag att det lättar lite igen- just nu känns det himmelsk med det värmande linimentet han lägger på efteråt....

I dag är det ju tisdag och yogadag igen, någonting jag brukar se fram emot men den senaste tiden har det känts motigt och tråkigt... det brukar bli så efter ett tag när jag provar något nytt.. först är det lite jobbigt, sen blir jag helfrälst och entusiastisk och så svalnar intresset.... det är dags att boka en ny period och jag kan just nu inte bestämma mig hur jag ska göra- suck!

Eftersom det är yoga idag måste jag äta här på jobbet vid fyratiden så jag har lite extra lunchmat med mig och delar upp på två gånger....

Dagens mat:
Frukost
Galett med kalkon och lite rosepepparröra

Lunch
Köttfärsbiffar m 3% fetaost och lite hackad torkad tomat inuti, kesoröra med strimlad purjo, rödlök och lite hackad färsk gurka

Mellis/Middag
Carlsbröd med en köttfärsbiff på, 2 kalkonskivor, lite lättyoghurt m lite goyibär som legat och gottat till sig- lagom mätt inför kvällens övningar...

Kvällsmål
Grönt te och ????

Ute är det fint vinterlanskap igen och det är vacket- saknas bara lite sol också men det kommer väl vliken dag som helst....

Ha en skön mysig tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar