lördag 12 januari 2013

Dag 6/35 - Vägning


Igår var vi först och tränade när jag kom hem, jag gick snabbt på löpbandet först och avverkade lite mer än 2 kilometer på 20 minuter, sen satte jag mig på en spinningscykel och trampade i en halvtimme, det är en gammal cykel och har inga som helst loggar så jag har ingen aning om hur långt eller fort jag cyklade men svettig och trött blev jag....
Kändes bra att avsluta veckan med ett träningspass.

Sen blev det räkor på carlsbröd och ett kokt ägg och lite vitt vin framför så ska det låta....
sen minns jag inte så mycket mer av kvällen- för jag somnade en stund och vaknade igen vid elvatiden och såg en hyfsat bra film som precis började...

Nu är det i alla fall lördag och jag fick sova ända till nio innan jag vaknade- det var skönt fast å andra sidan var jag ju vaken till halv två i natt....

I dag är det lördag och inget speciellt står på programmet, kanske blir det en sväng till varvet för att titta till båten och så ska jag ta undan de julsaker jag har och sätta en deg och göra lite matbröd åt min lilla älskling...
Vi ska åka och handla också och jag tänker prova Monas recept på fylld lövbiff hon frestade med häromdagen....

I dag var det vägdag och nu går det sakta igen- fyra dagars proteinätande har resulterat i -500, ett halv kilos viktnedgång och det är ju ett minus men ska jag följa Dukankurvan borde det vara 700 g/v.
kanske träningen och vinet i går spökar till det?

Dagens matplan:
Frukost
kesofrutti, te en bit carlsbröd med skivor av skinka och ett par tomatskivor

Lunch
kalkonkorg

Middag
Monas fyllda lövbiff

1 kommentar:

  1. Det är så roligt när folk provar mina recept, och nu råkar jag veta att ni tyckte om lövbiffen, det gläder och sporrar mig att testa nya saker.
    Jag funderar på att testa Lenas balsamicokyckling till middag. Har 2 kycklingar så det blir 2 olika kryddningar.
    Ha en bra söndag, kram
    /Mona

    SvaraRadera