onsdag 30 januari 2013

På G....

Nej då inte är det nån större fara med mig.. lite deppig och nedstämd ett par dagar men sånt är livet- det går upp och ner.....
i livets berg o dalbana....

Nu är jag på väg uppåt i backen igen- det känns härligt.

I går tog jag tag i att ringa till min vårdförsäkring om min onda axel, och hade sån tur att jag fick en tid hos axelprofessorn på Sofiahemmet.
Jag älskar den doktorn- han är så mjuk på nåt sätt.....

Nu hade han läst på i min journal- det var nästan ett år sen jag var där senast och fick en kortisonspruta, han skickade mig till röntken den gången och det gjorde han idag med för att se om min förslitning/artros blivit sämre.
Kan man inte göra någonting? frågade jag som hört flera bekanta berättat om att de gått in i axeln och rensat.....

Jo- då sa doktorn, man kan gå in och rensa och man kan byta leden till en protes- men så illa är det nog inte....
På måndag är han på plats igen och då ringer han till mig när han jämfört bilderna..... sen vill han troligen in med mer kortison, men i leden den här gången för att jag ska bli av med inflammationen....

Idag är jag glad att jag ringde och fick min tid- jag hoppas lite på att det syns skillnad så jag kan bli bättre....

Idag har jag konstaterat att det inte alltid blir som man tror- jag skulle ju köra varannandag den här veckan.... men idag har jag kört min 3.e proteindag bara av farten....

Frukosten- galett med kalkon, vatten, kaffe

Lunch- galett med kalkon och kesoröra med purjo och curry, vatten, kaffe

Middag- Grillad kyckling rätt upp och ner..... vatten, kaffe

Jag är trött efter alla turer fram och tillbaka till stan idag, så jag blev jätteglad när jag kom hem och det var städat hemma!
men i kväll blir det lite tv och kockarnas kamp och lite WF och yatzyspelande....

1 kommentar:

  1. Nu är det lite annan ton i pipan, skönt att höra att du är på väg upp igen.
    Måtte en sprta i leden hjälpa, förstår att ständig smärta påverkar.
    Jag har ju min ömmande buk som jag inte vågar gå till doktorn med, och ibland påverkar det humöret.

    SvaraRadera