torsdag 24 januari 2013

jag fattar ingenting....


ibland händer saker liksom av sig själv utan att man förstår vad som händer..... idag hände en sån sak...

Jag stod ju i går och lagade en fin skinkomelett till dagens lunch, jag glömde inte att ta med den till jobbet heller....
och där står den kvar i kylen.

Plötsligt stod jag med mina kollegor i kön på lunchrestaurangen i huset med en bricka i handen där jag ställt ett glas och lagt kniv och gaffel..... och när det var min tur vid disken sa jag:
Canneloni!

Så idag, mitt i min tredje crusingvecka, på en proteindag dessutom åt jag pasta- den var fullproppad med spenat och jag fick så gott som ingen sås på... men grönsaker till....

Dubbelsuck!

men gott var det och mätt blev jag och jag fick fart på verkmästaren i magen...

Nu har jag i alla fall lunch till i morgon och slipper stå vid spisen i kväll. istället har jag sladdrat i telefonen med en kusin till gubben i Sundsvall- ja kusinen bor där, inte gubben.... och surfat på hemnet.....

och eftersom jag slarvat bort min proteindag straffade jag mig själv med att bara få en tallrik lättyoghurt till middag.....
vet inte om det var så mycket straff, jag var inte så hungrig....

Så i morgon får jag ta nya tag och en ny proteindag...

1 kommentar:

  1. Märkligt hur det kan bli, men misstag kan vi alla göra och det var ju bra att misstaget smakade bra.
    Mitt misstag smakade inget vidare, förut gillade jag deras grillspett, men inte nu.
    Maken tycker också det är godare med min hemlagade mat.

    SvaraRadera