torsdag 10 januari 2013

Dag 4/35 Torsdag


4.e dagen i min crusing är passande nog en proteindag, i morgon får jag äta grönsaker om jag vill.... det är inte så att jag längtar efter en körsbärstomat men lite gott ska det bli....
Känns bra med rytmen 4/3, ska bli spännande att se resultatet på vågen på lördag... jag har ju inte kört den här rytmen så mycket förut så att jag kan säga att den är det bästa sättet att komma i mål med.


I går var jag trött och hängig och tog det lugnt i soffan mest hela kvällen, det var kanske bra idag är jag i alla fall piggare... än så länge..

Idag är en bara vanlig grå januaridag och jag ska sätta mig och planera min årsarbetstid.... vi har arbetstidsförkortning under sommaren och jag ligger lite minus i tid...minustiden ska jag försöka planera bort och arbetstidsförkortningen ska jag fördela på hel/halvdagar istället för att sluta en timme tidigare...
Det brukar bli bra men hur jag än gör hamnar jag på minustid- det måste jag få bukt med, det är svårt när man vill vara ledig och göra saker.... gå tidigare och passa barnbarn tex.
För varje år börjar jag fundera på om jag inte ska gå  ner i arbesttid- vad härligt det skulle vara att vara hemma en dag i månaden och göra vad jag vill...

På eftermiddagen har vi haft besök av vår kommande VD- han börjar inte jobba förrän i maj, men nu har han blivit presenterad för oss och han verkar vara en trevlig kille så det blir nog bra framöver.

I kväll är jag ensam hemma, det är inte ofta och idag ska jag allt passa på - att gå ut och gå....
innan jag äter middag, och så måste jag nog baka lite carlsbröd eller så...

Dagens mat:

Frukost
Galett med kalkon, 1 litet glas vaniljlättyoghurt, vatten, vatten, vatten, kaffe

Lunch
Fiskgryta med kräftstjärtar, vatten, kaffe

Mellis
kaffe, carlsbröd med lite kaviar och ett kokt skivat ägg

Middag
? vet inte ännu... återkommer om det.

Så var snart den här dagen slut- hoppas att du haft en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar