tisdag 1 januari 2013

Nytt år- nya möjligheter..

Gott Nytt 2013 på er!

Så var det nya året här och man får börja om på nytt. Kalendern är full med nya tomma dagar, dagar fyllda med nya möjligheter... dagar då vad som helst kan hända....

Jag har plockat fram mitt gamla ordspråk igen, nästan varje dag tänker jag på det- Det här är en dag då vad som helst kan hända eller i morgon är en dag då vad som helst kan hända.....
En mening med ord som kan ge borde hopp, tröst eller bekräftelse på att vi inte vet vad som kommer att ske- och tur är väl det kanske....
 
Det som händer kan ju vara både bra och dåliga saker det vet vi ju inte förrän det har hänt och en del av det som händer händer ju för att vi hjälpt ödet lite på traven.....

Nyårsaftonen i går var en bra dag, jag slutade året med att träna, vila och äta god mat och dricka ett fantastiskt gott vin till....
Ja, och så blev det lite skumpa och titta på raketerna ute- vi bor högt upp i ett hus på ett berg så vi ser långt....

Idag blir en kort dag- jag sov till tiotiden, och efter frukost åkte vi till träningslokalen så R fick cykla lite till och medan han gjorde det tog jag en promenad för det var fint väder så jag ville hellre vara ute än i en fönsterlös lokal....

Nytt år och nya förutsättningar- jag har inte avlagt något nyårslöfte utan kommer fortsätta kampen mot min målvikt med hjälp av Dukandieten. De senaste veckornas odukanska levernet har gett lite plus på vågen och nu är det lite mer än de två kilorna kvar till målet så redan idag börjar jag omställningen, i morgon är det arbetsdag och då är det lättare att hålla dieten så jag pasar på att ha proteindag onsdag, torsdag och fredag- det blir ju som en liten attackstart på nyåret.....

Nyss fick jag ett sms från min son, han är inlagd igen på Danderyd med kramp i hjärtat- Tredje gången på ett par veckor och jag blir allt mer orolig och han alltmer less......
Vad är det nu man säger: små barn små bekymmer- stora barn stora bekymmer- vuxna barn- man bekymrar sig i alla fall.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar