lördag 19 januari 2013

Lördag -0.6- tröskar vidare....



 Lördag är vägdag för mig, i alla fall från mitten av oktober till mitten av april- sen är jag oftast ute med båten på lördagarna och flyttar fram vägningen en dag.
Men idag är det lördag och jag har den här veckan tappat 0.6 kg.
Jag skriver ju in mina resultat i diagrammet från viktpejl.se här på sidan och där ser man bara en bit, så idag tog jag fram hela diagrammet som visar mina fram och baksteg med Dukan livet.

Ungefär 10 kilos viktminskning har jag just nu, men jag har ju fortfarande en bit kvar till min målvikt och min lägsta vikt- det jag vägde förra våren och dit målet är att komma nu....

Så jag fortsätter mitt tröskande framåt mot målet. och är glad för -0,6 kg som det blev den här veckan.

Idag är det kallt, -15 när jag vaknade, men solen skiner fint och det är en fantastisk vinterdag vi har nu.
Vi har pratat om att åka ut till Drottningsholm och promenera lite, sen ska vi handla och när vi kommer hem vill nog gubben titta på skidskytte och jag stöka i köket....

I veckan läste jag i ett magasin om att inreda sin egen "må bra zon" hemma, en liten vrå där man kunde koppla av och göra kreativa saker. Först tänkte jag vad roligt det skulle ha att ha ett ställe att sitta och pyssla vid, sy och klippa och klistra och sånt jag höll på med förut- sen kom jag på att allt det där har jag ju i köket- det är ju där jag kopplar av med att prova recept, läsa kokböcker och allt det där....

men nu har jag inte tid att sitta här längre- jag ska göra choklad till matsäcken vi ska ha med oss- det blir ju ingen skridskoåkning eller skidutflykt för oss i år, men lite varm choklad kan man väl få ute ändå?
För vinterutflyktskänslans skull.

Ha en strålande lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar