onsdag 23 januari 2013

Gråkallt- trött

idag är det kallt mer än -10 och grått, väldigt vackert med vitgråa träd och blyertsgrå himmer utanför fönstret, men idag avstår jag från min lunchpromenad- jag blir så kall om muskler och leder när det är så här....

Idag känner jag mig trött- ja nästan kraftlös i största allmänhet och trött på vinter och kyla i allmänhet. trött på att frysa, att inte få nåt gjort och ja, trött helt enkelt...

man får försöka muntra upp sig på nåt sätt.... ska börja i kväll med att tona håret och så är det väl dags att börja planera helgen kanske?

Se fram mot våren, att det blir ljusare har jag ju märkt, och om ett par veckor blir det förhoppningsvis lite varmare också....
Och häromdagen pratade vi lite om semestrar här på avdelningen- de kändes långt borta de där veckorna i juli som jag önskar få tillsammans med kärestan på båten.....

Funderar på om jag ska unna mig en ledig morgon eller förmiddag snart, problemet är att mina kollegor- systrarna jobbar sent på kvällarna och också vill komma senare.... i alla fall den här veckan...
ja, ja det ordnar sig säkert.

Dagens mat är proteinmat enligt planen i morgon stundar sista proteindagen för den här veckan, sen blir det lite grönsaker igen.
Dagens mat:

Frukost
1 glas med lättvaniljyoghurt och psyliumfröskal, en galett med 3 skivor kalkonpastrami, kaffe och massor med vatten

Lunch
Crepes- Dukanska pannkakor fyllda med räksåsen från söndags som jag förtätade med crabsticks och hällde av lite sås så det blev tjockare fyllning, grönt te, vatten

Mellis
Carlsbröd med kalkonpastrami, kaffe

Middag
Kycklingfile och kesoröra? återkommer

1 kommentar:

  1. Är det mer än eller mindre än -10 grader?
    Det är lite lurigt det där att om det är kallare så blir det mindre fast man vill säga mer.
    Jag är också trött, oerhört trött på stress, kyla och förbenad förkylning.
    Kommer ju aldrig iväg till SATS någon gång.
    1 p-dag kvar denna veckan, tjoho vad vi är duktiga:)

    SvaraRadera