lördag 19 januari 2013

Vinterutflykt


I Stockholm har vi haft en strålande vinterdag men hu vad kallt -14 grader var det när vi kom till Drottningsholms slott för vår utflykt.

Det har blivit så att vi åker dit och promenerar en gång om året, vi bor ju ganska nära och passerar varje gång vi åker ut till landet.

På vintrarna brukar våra vinterdagar bestå av långfärdsskridskoåkning, nu har isarna blivit fina men sambon har ju nyligen fått knäprotes så han ska inte åka skridskor i år, och jag är så pass nybörjare så jag har inte fått det där i blodet än och avstår från att åka själv.

Vi trotsade kylan och gick en runda i parken, det var kallt men absolut värd det för det var såååå vackert. sen var det skönt att sitta i bilen och dricka varm choklad, i solskenet glömde man nästan att det var så kallt ute.



Sen åkte vi till varvet och tittade till båten, lilla gubben har varit där och pysslat i veckan och ville visa mig vad han gjort. I båten var lite värme på och där var det nästan 5 grader varmt, men ute var det ju fortfarande smällkallt så vi stannade inte alls där så länge, utan åkte till coop och handlade lite till helgen och veckan som kommer...

Det var ganska skönt att komma in i värmen igen, gubben satt sig med benet i högläge och tittade på skidskytte- ganska fort hade han somnat, Jag ställde mig och stökade i köket.... mannen ville få en potatisgratäng, jag ville ha falsk potatissallad.... så det blev lite köksstök en stund...

I kväll blir det nog lite tv och en lugn kväll i soffan, i morgon, i morgon väntar träningslokalen på morgonen och sen kommer pappa med särbo på besök.
pappa fyller år i veckan- jag måste fundera ut en present åt honom- vad ger man till en pappa på 79 årsdagen?
jag har ingen aning, jag har aldrig haft nån pappa förut som fyller 79 år..

Dagens mat:
Frukost:
2 kokta ägg, en bit carlsbröd med kalkonkött, nespresso, vatten

mellis:
choklad gjord av lättmjölk sötad med canderel

middag:
Rökt kall fläskfilé, falsk potatissallad och lite grönssallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar