fredag 25 januari 2013

Helt utlakad


Så var det redan äntligen fredag igen- ja veckan har gått fort men jag har sett fram emot ledighet, kanske inte just för att vara ledig men för att slippa gå upp klockan sex och ta mig ut i kylan....

Det har varit en omtumlande dag- varför kan jag inte berätta ännu, men den startade efter en alldeles för kort natt med spänning i luften....
Straxt efter lunch byttes spänningen  ut mot mer realistiska negativa vibrationer efter ett telefonbesked, och efter ytterliggare än nervspännande timma och ett annat samtal kastades jag in i den mörkaste förtvivlan, ändå väckte det samtalet lite hopp och en massa jävla anamma- så lätt ger jag inte upp och efter lite oväntad hjälp tändes hoppet igen, och jag kom ett steg närmare drömmen....
Men alla fram och  motgångar har gjort mig helt uttröttade och slutkörd....

Drömmar ja, den sista tiden har jag drömt mycket på nätterna, eller drömt har jag nog som de flesta alltid gjort, men jag brukar inte komma ihåg någonting -jag vaknar på nätterna av att jag jagar eller jagas eller villar bort mig....
Som när jag var barn och var kissnödig- då drömde jag att jag kissade i skogen bakom en buske och vaknade förhoppningsvis innan jag kissat på mig...

Just nu i det här kyliga vädret drömmer jag om att sitta på båten och äta frukost, fåglarnas kvitter och vattnets glitter- Åh vad jag längtar till sommaren nu...

Snart får jag gå hem och "fira" helg, så mycket fira blir det inte hos oss den här helgen, men i morgon kommer två barnbarn och ska äta lördagsgodis och sova över. Om det inte är så här himla kallt blir det nog lite pulkaåkning och mata änderna på söndag och när de har åkt hem ska vi träna- jag och min kära gubbe....

Idag har jag lyckats hålla min proteindag, i morgon ska det bli gott med lite grönsaker, det här har jag ätit:

Frukost
1 tallrik lättyoghurt med havrekli, 1 kokt ägg på carlsbröd med 3% lättmjukost, kaffe

Lunch
skinkomellette, kaffe

Middag
Grillad kyckling, kesoröra?










1 kommentar:

  1. Nu blev jag ju nyfiken.
    Hoppas du når din dröm, den du är ett steg närmare alltså, inte kissdrömmen;)
    Jag brukar inte heller minnas mina drömmar, tycker jag är bra, för de jag minns brukar vara hemska.
    Kram

    SvaraRadera