onsdag 15 augusti 2012

3.e dagen - Onsdag

I dag är det den tredje attackdagen, den kan vara jobbigast har man hört- inte för att jag har märkt det själv när jag har kört attack förut... eller det kanske jag har glömt.

Jag glömmer så mycket nuförtiden.....

I morse vaknade jag i alla fall vid halv sextiden och kände mig..... pigg, på gott humör och luuugn, och kroppen kändes utvilad och smidigt.....jag låg och vickade lite på fötterna innan jag smög mig upp för att kissa....
Måste vara yogans förtjänst tänkte jag- att jag känner mig så här pigg idag och inte ett dugg stressad....
Sen kröp jag ner under täcket och väntade på att klockradion skulle börja prata för mig så jag kunde säga godmorgon till älskling som fortfarande snarkade.....

De vanliga morgonbestyren och idag kom jag iväg kvart över sju som jag ska göra när allt stämmer.... mitt projekt för veckan är att hinna tvätta och städa bilen... undrar om jag ska göra det idag?
men vi ska hinna cykla också, och så ska jag laga till lite fisk....
-och så är det dags att planera helgens mat så jag kan handla det jag behöver i morgon så att jag inte sitter där på lördagkväll och äter en massa jag inte ska ha för att det jag ska ha inte finns med- ja, ni fattar vad jag menar....
verkar som om det här är en ganska fullspäckad dag med.....

På jobbet är inget som det varit de senaste veckorna- lugnet är slut och telefonerna ringer i ett.....

Promenad på lunchen, en annan runda än i går... här ser ni lite av vad jag såg utmed vägen. Lavendern växer precis vid vår port och är så vacker...


Under eftermiddagen har jag känt mig trött och tung i huvudet- kanske det berömda tredjedagsfenomenet...? Magen har det varit fart på idag också och jag tror att det kan bero på att jag nu tar psylliumfrön varje frukost...linfrön verkar inte hjälpa min mage på traven ialla fall inte lika bra för jag har alltid fått stopp i den på proteindagarna....
Däremot har jag inte haft något godissug eller ens varit hungrig förrän det varit dags att äta något. Snart är det dags för mellis kanske släpper huvudvärken lite då....


Tvättade bilen på hemvägen, sen satt jag i historiska köer fram mot E4. På radion hörde jag om kaoset och köerna- kunde de verkligen bero på en den sista landskampen på Råsunda?
Undrar hur det blir sen, jag åker ju alldeles förbi Friends arena på vägen...

Väl hemma åt jag middag på balkongen och sjutsade in ett fiskblock i ugnen- nytt matexperiment som kan kallas falsk mandelfisk.... panerad med havrekli och sesamfrön istället för mandel ( ja det blev lite fusk där men jag kan leva med att få i mig två tsk sesamfrön)

Vid halv åtta stack vi ut en runda med cyklarna och 1 och en halvtimme senare stod jag i duschen efter att ha avverkat lite mer än 20 km asfalt och grusväg....
Kändes bra att cykla igen- har inte gjorde det sen i början på juni.


Dagens mat:
Frukost- som vanligt: galett med kalkonskivor, lättfil med lin&phylliumfrön, vatten och kaffe

Lunch- Ungslagad kycklingfile med en örtpesto.
 - En knippe persilja och några blad basilika klipptes i små bitar och blandades med pressad vitlök och en liten klick kesella till en kräm som jag blandar med lite keso och kryddor till en kesoröra.

Mellis- Blev ett kokt ägg och ett glas lättfil med kanel och kardemumma
( en av kollegorna kom med finfina wienerbröd från fina konditoriet... men det var inte alls svårt att låta bli...)

Middag- lite rester: det finns några pannkakor, lite lax, kyckling, räkor, crabfish, keso och ägg som jag ska hitta på någonting med.... det lutar åt en tallrik med fiskmat i alla fall för kycklingen kan jag äta på torsdagkväll....

Jag gjorde till slut en skageninspirerad sallad av lax och räkor som jag rullade in i de pannkakor som var över och värmde i micron- kanske ska man inte värma kesella hade inte en tanke på det, men det var gott ialla fall

Jag återkommer under dagen med uppdateringar, om jag nu kommer ihåg det...
glömskan ja, just nu letar jag efter mina glasögon jag har när jag kör bil- jag minns att jag hade dem när jag gick på båten i fredagskväll, men när jag gick av båten i söndags var de borta..... då trodde jag att de vara hemma....
det värsta är att reservarna som jag har hemma när jag tittar på tv också är spårlöst försvunna, och det gamla gamla som jag alltid har liggande i båten för att jag inte ska vara utan när jag kommer dit....tre par glasögon borta samtidigt- det låter som en saga men det är dessvärre sant....

Jaha så var attackens tredje dag avklarad- lite huvudvärk på eftermiddagen men annars har det varit en bra dag- nu är jag jättetrött och ska gå och lägga mig med helgens matplanering.....

Önskar alla en God Natt!

1 kommentar:

  1. Skön start på dagen.
    Jag har också känt av huvudvärk, men inte vetat om det beror på vädret eller attacken.
    Svar: Röda skönheten fick vara hemma, vi ville inte stressa i rusningstrafiken med den, så det blev Volvon.
    Det gick bra för tjejerna, men min dotter kom hem tomhänt, så nu vill hon att vi ska shoppa innan skolstarten som är på måndag.

    SvaraRadera