måndag 13 augusti 2012

Så kör jag igen.....

Vad trött jag var när klockradion började spela 10 i 6, i drömmen passade musiken in så bra " dont worry, be happy".... Det tog ett tag innan jag förstod att musiken var till för att få mig att vakna....

Utanför det öppna fönstret såg det mulet och dimmigt ut....



6.45  satt jag i alla fall vid bordet med min frukost:
Galett med kalkonskivor och en kopp med a-lättfil, lin&psylliumfrön. och ett stort glas vatten.
Kaffe blev det senare på jobbet.


Det ser ut att bli en strålande solig dag, en perfekt dag att

starta en attackvecka på.
För att jag ska ha lite extra koll på mig själv kommer jag att uppdatera här vartefter under dagen.




11.30 var det dags för lunchrast- 1ledig timma att göra vad jag vill av, ofta går jag och en kollega en runda, men nu har han semester och jag fick gå ut själv. Rundan är lagom lång, 2,6 km och tar ungefär 25 minuter.

Efteråt vad det gott att äta lunchlådan: Ungkokt lax och keso-tzatziki, och kasta en snabblick i DN eftersom jag inte hann det i morse då jag var lite sen pga trafiken.

16.00 Det började kurra i magen för en liten stund sen så nu blir det mellanmål. För mig har mellisen på eftermiddagen två funktioner 1. jag motar godissuget som annars gärna anfaller mig när jag sätter mig i bilen. 2. jag är inte så hemskt  hungrig när jag kommer hem så jag  kastar mig in i kylskåpet och jag orkar laga mat utan att äta mackor under tiden.
Just de här attackdagarna tänkte jag äta lite extra mycket mellis för att kunna träna meddetsamma jag kommer hem och äta senare.

Mellis idag fick bli: 2 skivor kalkon som rullades ihop med en klick av kesotzatsiki som var kvar sen lunch, ett kokt ägg och ett litet glas med lättfil. och ett par glas vatten.
Idag har jag druckit duktigt. jag har en kanna på mitt bord som jag fyller varje morgon idag har jag fyllt den en gång till och nu har jag fått i mig 1,5 kanna- tror att det motsvarar nästan 2 liter vatten....jag har alltid en 5 dl flaska med mig i bilen också men det är lite olika om den går åt eller inte.

Om en stund får jag åka hem och planen är att jag ska ut och gå meddetsamma för klockan sju är tvättstugan bokad och jag hade tänkt steka lite pannkakor och laga till lite köttfärs mellan maskinerna......och till middag hade jag tänkt äta pannkaksrullar med tacofärs och kanske en lite klick kesellavitlökssås....

17.45 Tog jag på mig träningskläder och stack ut- sådär 40 minuter senare hade jag knallat lite mer än 4 kilometer och ställde mig under en sval dusch, sen vispade jag pannkakssmet så den fick stå och svälla medan jag gick ner med tvätten i tvättstugan.

Vid 20 satt jag mig på balkongen och åt min middag:


3 pannkakor fyllda med tacofärs, hackad röd lök och en klick kesella med vitlök och min egen persilja som växer på balkongen.

När jag letade efter receptet hittade jag olika uppgifter- ibland var de från fas 2, ibland från början...men jag kan inte förstå riktigt varför man inte kan äta dem i attack så jag åt dem ändå... och tre stycken kanske är ok?

Jag tvättar inte så ofta i tvättstugan, det är bara lakan och stora badhandukar jag kör därnere men varje gång är det samma problem, det blir inte torrt i tumlaren. Det är jättejobbigt att hänga upp allt halvtorrt i hela lägenheten, det finns liksom inte plats och det är ju därför jag inte tvättar de grejerna från början i vår tvättmaskin. Snart är tvättiden slut och jag var nyss nere och kände på det som nu legat i torktumlaren sen klockan åtta- det är fortfarande fuktigt.
Jag kollade om stugan var bokad i morgon bitti, det var den inte så jag bokade den första tiden kl 7, Om det inte är torrt när jag kommer ner nu hänger jag i torkrummet över natten och hämtar i morgon bitti innan jag åker till jobbet.

I kväll ska det bli skönt att gå och lägga sig och det känns som om jag kommer att somna meddetsamma.....

och jag kan vara nöjd och stolt- jag har klarat en hel attackdag utan fusk och kan ladda om inför morgondagens andra attackdag och kvällens yoga.

och alla ni andra som startat era attacker idag- vad duktiga vi har varit!

Sov gott!
Kram Ewa





5 kommentarer:

  1. Jag har också börjat om idag. Nya tag och ny attack. Nu kör vi =)

    thedukandiet.blogg.se

    /Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Emmalina- kul att höra av dig igen- Nu kämpar vi på!

    SvaraRadera
  3. Är du långsam på morgonen? Det tog ju nästan en timme mellan klockan ringde och frukosten.
    Som du vet hamnade jag också på kontoret idag, det var tröttsamt att släpa på datorn och bussa sig genom staden.
    Min attackdag har också gått galant, hoppas det fortsätter i samma stil.

    SvaraRadera
  4. Ja, Mona en del morgnar finns det annat som lockar med att ligga kvar..... I morse var jag såååå trött....

    SvaraRadera
  5. Och jag som inte kan ligga kvar i sängen, hoppar upp en och en halv timme innan den ska ringa, jä...a hormoner!!!
    Svar: Självklart klarade jag det, nu är det dags för den andra attackdagen.
    Ikväll är vi bortbjudna, men det utlovades grillat, så det kommer att gå bra.

    SvaraRadera