torsdag 30 augusti 2012

Vad skulle jag mer ha berättat...?

I går blev jag ombedd att skriva lite om mig själv och vem jag var, jag funderade ett tag och skrev lite kort som blev ganska långt och skickade iväg....
senare och i morse började jag fundera- borde jag inte ha skrivit det också? eller det?

Vilken tur jag har som har en blogg där jag kan skriva om precis vad jag vill, eller ska jag inte det fast jag kan? och vad ska jag skriva om från mitt nu ändå ganska långa liv alla händelser som gjort att jag blivit den jag blivit....

-Att jag efter att ha varit allas- farmors, fasters och mina föräldrars lilla prinsessa fick en bror att konkurrera om uppmärksamheten med? att vi aldrig blivit goda vänner och att han om han var barn idag förmodligen skulle ha diagnosen ADHD och nu är alkoholist?
- Om grannen som utnyttjade mig sexuellt och tidigt lärde mig vad jag kunde ge killarna för att få det jag ville ha?
- Om den mycket äldre mannen som såg till att jag fick tre barn och lika många missfall, och som lämnade familjen i fem år för att studera 60 mil hemifrån och som nu sitter ensam i vårt hus och beklagar sig för att våra barn aldrig hör av sig till honom?
- Om all de som jag trodde var mina vänner men som aldrig hörde av sig när jag flyttat?
-Om att en av sönerna en dag rymde hemifrån för att gå med som frivillig i kriget när han bara hade en termin kvar på en 4-årig gymnasieutbildning, eller om brevet min yngste son skickde lagom till jul där han skrev att han aldrig mer ville ha någonting med oss att göra?
- Om skulderna som bara växte de där jobbiga åren då jag var ensam med allt, pendlade 15 mil/dag, jobbade dag som natt, var ensam med killarna och förlorade körkorten i en hastighetskontroll?
- Om alla jobb jag sökte, alla intervjuer jag var på men som inte ledde till något jobb?
-Om hur det är att leva med betalningsanmärkningar och inte ens kunna hyra en film till helgen?
- Att på morgonen inte veta vad man ska ge sina barn för middag på kvällen för kylskåpet är tomt och bankkontot om möjligt ännu tommare?
-Åren som singel, och alla roliga, konstiga, knäppa människor man kan träffa på nätet
-Att ha en nära anhörig som är psykisk sjuk, alkoholist, skadad efter en stroke...
-Att få hjärtklappningsattacker läkaren säger är ofarliga men som kommer oftare och oftare och till slut måste hävas med läkarhjälp.... eller att ha en kronisk tarmsjukdom eller ska jag berätta om den gången jag trodde jag hade tarmvred med det visade sig vara ett äggstocksvred och jag fick vänta på akut operation från torsdag kväll till måndag förmiddag.
-Att hålla det första, andra och tredje lilla barnbarnet i sin famn första gången och lyckan över föräldrarna till den trejde äntligen blev gravida efter hur många IVA behandlingar och provrörsbefruktingar som helst....
-Att efter flera års hoppande äntligen få ett fast jobb men normala arbetstider och bra lön så man kan betala av sina skulder så att drömmen om att bli skuldfri kan bli sann och jag har råd att hålla mig med en hyfsat ny egen bil...
- Att bubbla av nyförälsklse fast man fyllt 50 när man träffar den stora kärleken i sitt liv efter några vilda fattiga år som singel och äntligen få någon att dela allt i vått och torrt med....

Nej, allt det där kan man väl inte skriva om, eller....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar