fredag 3 augusti 2012

I går vet jag inte...

...vad som hände... eller jo det gör jag ju, jag är smärtsamt medveten om vad jag gjorde men jag kan inte förstå varför och jag vrider och vänder på vad jag gjorde... jag kan inte släppa det fast jag egentligen förstår vad och varför....

Jag åt lite mellis- ett klibröd med kalkonskivor och lite lättfil innan jag åkte raka vägen till Citygross för att handla. Vi handlade mycket- 4 fyllda kassar hade vi med oss därifrån, jag åkte till båten, älsklingen stannade till vid en pizzeria och köpte sallad som vi ska dela på till middag i kväll, när han kom tuggade han på bitar av det nygräddade brödet som hörde till... det såg gott ut!
Vill du smaka? undrade han och det ville jag ju och fast jag inte borde tog jag en bit.... när vi åkte hem igen hade vi delat på det där goda brödet som ju egentligen är en pizzabotten de gräddar....

Hemma hade jag fullt upp en stund med att göra blåbärspaj till lördagens grillmiddagsefterrätt och så bakade jag klibullar till mig själv, kokade ägg, spelad WF, duschade, packade och röjde upp i köket och när allt var klart satte jag mig i soffan och insåg att jag var hungrig....
Klockan var runt nio och jag hade inte ätit middag. Planerad mat för kvällen var kokt torsk med kräftskärtskessellaröra, det hade jag ingen lust att äta.....

Istället blev det två skivor danskt rågbröd med kalkon och en tunn skiva av gubbens färska bröd med leverapastej! på, visserligen light men ändå....
Minsta brödsmula sköljdes ner med en burk torr cider som legat i kylen ett tag.

Ja, vad ska man säga?

Jag har ialla fall bra fart på magen idag.

Arbetsdagen idag började med att jag skulle handla, det kändes som om jag inte gjort något annat än handla i matbutiker de senaste dagarna.... men nu finns det kaffe och kakor när kollegorna börjar droppa in de kommande veckorna, annars är min dag ooootroligt lugn idag med för jag sitter själv på kontoret och telefonen är så tyst så  jag måste kolla att det verkligen fungerar- det gör den....

I morse när jag gick upp fick jag nån sträckning eller låsning i skuldran, jag hoppas att jag lyckas få den att lossna lite om jag tar en simtur i  kväll- just nu är det inget direkt badväder utanför fönstret men det ska ju klarna upp till kvällen.. och i morgon ska det bli soooool precis som jag önskat mig till helgen. Direkt efter jobbet bär det av till landet....och idag blir det ett ordentligt mellis för det är långt till middagens sallad.

Dagens mat

Frukost:
1 klibröd med 1 skiva kokt skinka och 2 kokta ägg, 1 glas lättfil med  linfrön,vatten,  kaffe

Lunch:
Köttfärsbiffar med rosépepparkryddning och 2 stekta ägg, vatten

Mellis:
1 klibröd med kalkonskivor

Middag:
Krögarsallad ( skinka, kyckling, räkor och grönsaker) och keso med purjo+ kryddor

Hoppas att ni alla har en härlig fredag och en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Märkligt, min kommentar jag skrev tidigare har försvunnit.
    Jo jag skrev att det kanske inte var någon typisk proteintorsdag, men inget att hänga läpp för.
    Jag tror inte jag lyckats helt med en enda sån i sommar, bara delvis.
    Nu njuter vi av vädret, det är äntligen sommar, varmt så man smäller av.
    Kram /Mona

    SvaraRadera