fredag 10 augusti 2012

Fredag- Tack och lov...

..att den här veckan är över!
Att ställa sig på vågen var inget kul i morse, ja ställa sig på den var väl som vanligt men att läsa siffrorna!!!

+ 1 kilo till!!

Inget roligt resultat alls, jag som var så motiverad när jag började jobba efter semestern och genomförde en finfin attackvecka har bara lite mer än ett kilo kvar innan jag väger lika mycket igen efter 4 veckor på jobbet....

Veckan som är slut i morgon,( då min egentliga vägdag är) har varit en vecka i firandets tecken- grillfest med vänner på landet förra helgen och två födelsedagsfiranden....
Förutom allt festande har jag inte planerat som jag borde men försökt göra det bästa ändå.... ändå har jag jobbat med ett otroligt sug efter godis och kakor, speciellt på kvällarna som ju är ett bevis på att man ätit för lite protein trots alla fiskfileer och kesoröror....

Nu känns det ledsamt och trist och det är nära nu, nära att jag packar ihop, tackar för mig och struntar i alltihop och öppnar kakburken som stått orörd i skåpet sen i julas....

Det känns som om jag har två val nu:

1. Ge upp, ät vad du vill och lägg dig i soffan på kvällarna och glo på tv, bli tjock och må bra och strunta i att alla kläderna blir för små... det är ju rea i affärerna hela tiden så det är bara att köpa nytt.....

eller
2.
  • spotta i nävarna och ta i med nya krafter
  • ta fram planeringskalendern
  • skriv listor på vad, när och hur du ska få till det med rätt mat och motion
  • följa min plan- herregud hur svårt kan det va? Jag VET ju att jag KAN.

Fnular och hummar och tänker, men jag behöver inte tänka så länge för:

jag väljer alternativ 2, förståss- inte ger jag upp nu, jag är ju så nära mitt mål... jag vet att jag kan!

På tisdag är sommaruppehållet på yogan slut, det är bra för den brukar få igång mig.....

Så jag spottar i nävarna och tar i med all den envishet som finns i mig, jag tänker inte ge upp den här veckan heller...

Dagens mat:

Frukost
2 klibröd med skinka, ett glas lättfil, en kopp kaffe

Lunch
Ungsbakad lax med rivna morötter ( ni skulle sett killens min när jag beställde bara lax utan sås och ris)
Middag
Blir någonting i båten på vägen till svampskogen- kycklingfilé hoppas jag på...och kesoröra

Hoppas att alla har en riktigt mysig fredag





2 kommentarer:

  1. Duktig kicka, alternativ 2 och saliv i näven är helt rätt val.
    Svar: Jag är nöjd, hade förväntat mig mer plus faktiskt.
    Jomen, du hade ju en födelsedagsfirande annons(;)) eller hur det var.
    Vi får kämpa tillsammans nästa vecka då, det kommer att bli jobbigt tror jag, men jag säger som du, jag SKA klara det, jag SKA...

    SvaraRadera
  2. Bra Mona, att jag har någon att hålla i handen under veckan.
    Det är klart att du klarar av det- du är minst lika om inte mer envis som jag.

    SvaraRadera