söndag 19 augusti 2012

Söndag PV dag

Härlig söndag- när molnen drog bort kunde man sitta och njuta i solen med den ljumma vinden i ryggen....
men först städade vi båten både ute och inne för den ska lånas ut till bonussonen som med sin flickvän ska segla ett par dagar.

Ett par dopp har det blivit i dag, bäst att passa på så länge det går- idag växlade vattentemperaturen mellan 19-21 grader.... 

Det blir inte riktigt bra med maten, eller rättare sagt lunchen när man seglar- av naturliga orsaker är det ibland svårt att laga till något, så idag fick det bli macklunch och proteindrink. och eftersom jag fått krångel med magen i helgen tog jag i linfrön i proteindrickat.
Innan middagen var klar drabbades jag av ett jättesug efter något gott, det händer inte så ofta och jag letade i skåpen men det fanns inget jag kunde ta, eller inget jag egentligen ville ha så jag hittade på något att göra som fick mig att tänka på annat, så jag

ringde till min gamla barndomsvän Jeanette som bor i Frankrike sen många år, och gratulerade på födelsedagen, medan vi pratade drog ett ordentligt regnväder in över huset och efteråt var mina pelargoner inte sig lika längre, ja det regnade tom 1 meter in genom balkondörren som stod öppen så jag fick torka golvet...

Lite förberedelser inför morgondagen och lite tv på kvällen.... det känns som om jag tankat mycket energi till den kommande veckan.

Dagens mat:
Frukost- lättfil med linfrö/psylliumfrön, 1 galett med kalkonskivor och skivad gurka, kaffe, vatten

Lunch- Carlsbröd med kalkonkött, 1 kokt ägg, proteindring med linfrön

Middag- Ungkokt lax på spenatbädd, med en skvättrest av den falska potatissalladen från i går och lite sallad,, tomat och en liten bit avokado

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar